آرشیو دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۲۹۱۱
شهری
۲۴

طرح برد-برد-برد در بافت فرسوده تهران

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: پول و سرمایه در احیا و تحول شهری و داشتن نگاه انسان محور و نه کالبد محور به مسائل مدیریت شهری به ویژه در نوسازی بافت های فرسوده بسیار حائز اهمیت است. جعفری با بیان اینکه اگر می خواهیم به نقطه توسعه یافتگی برسیم، رویکرد ما به مسائل باید رویکرد برد- برد- برد باشد، توضیح داد: هدف ما در رویکردی که در آن 3 برنده مدنظر قرار گرفته می شود، جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در بستر توسعه شهر است به نحوی که مدیریت شهری از آن حمایت کند تا بتواند شهر را متحول سازد.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به تجربه موفق نوسازی در کلانشهر تهران با رویکرد برد- برد- برد گفت: در این رویکرد، سرمایه گذاران بخش خصوصی به سود منطقی آورده خود خواهند رسید، انگیزه مالکان زمین نیز تامین شده و با ارتقای کیفیت مطلوب زندگی، مدیران شهری نیز برنده خواهند شد.

علیرضا جعفری مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران اظهار کرد: آنچه در نوسازی بافت های فرسوده حائز اهمیت است ضرورت تغییر نگاه به مساله نوسازی بافت های فرسوده است.

او در این باره تصریح کرد: در این رویکرد، سرمایه گذاران بخش خصوصی به سود منطقی آورده خود خواهند رسید، انگیزه مالکان زمین نیز تامین شده و با ارتقای کیفیت مطلوب زندگی، مدیران شهری نیز برنده خواهند شد.

به گفته جعفری، این رویکرد منجر به انتفاع اقتصادی سرمایه گذاران بخش خصوصی و مالکان زمین شده و کاهش هزینه های شهری آینده به واسطه سرمایه گذاری های امروز نیز انتفاعی است که مدیران شهری از این رویکرد به دست خواهند آورد.

او تصریح کرد: تعریف پروژه های محرک توسعه، تعریف پروژه های ارزش افزا و تعریف کاربری های مورد نیاز برای تامین سرانه های هفت گانه شهری، هنر مدیران شهری بوده که در پیشبرد این رویکرد تاثیر گذار است. مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه، راه اندازی دفا تر خدمات نوسازی بر اساس اصل 44 قانون اساسی را به منظور تبیین مبانی فرهنگی در بطن محلات فرسوده شهری، اقدامی اثرگذار برای جلب مشارکت مردم در نوسازی واحدهای فرسوده خود دانست.