آرشیو چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، شماره ۵۳۶۰
تلویزیون
۱۸

بیوگرافی

فرشید نوابی

بازیگری را از سال 73 با سریال «جدال با سرنوشت» و نقش مهران مظاهر آغاز کرد البته قبل از ورود به این حوزه وارد دنیای موسیقی شده بود.

او علاوه بر تحصیل در رشته نمایش، دانش آموخته کارگاه بازیگری امین تارخ نیز هست. نوابی سال 71 آلبوم موسیقی بی کلام غم و شادی را روانه بازار کرده است.

گذشته از این ها نوابی در زمینه کارگردانی و تهیه کنندگی هم فعالیت کرده است. او در حوزه موسیقی کنسرت هایی را نیز برگزار کرده است.

این زن حرف نمی زند، دعوت به شام و موج مرده از جمله فیلم های سینمایی هستند که وی در آن ها بازی کرده است.

الهام چرخنده

او از جمله بازیگرانی است که در رشته دیگری به جز بازیگری تحصیل کرده است. الهام چرخنده دانش آموخته مهندسی معماری است البته دغدغه هنری دیگر این بازیگر موسیقی است.

دامنه های سفید، سوگند، شب یلدا و عروسی مهتاب از جمله فیلم های سینمایی کارنامه کاری این هنرمند است.

پروانه

ذات سریال مناسبتی در این است که در همان مقطع پخش شود اتفاقی که برای سریال پروانه نیفتاد، اما نکته ای که زهر این ماجرا را می گیرد این داستان عشق دوشخصیت اصلی داستان است که از فضای مناسبتی می کاهد و البته مخاطب را هم به دنبال داستان این دو نفر می کشاند.

علاوه بر این کاراکترها، نقش های دیگری هم در داستان وجود دارند که هر کدام سهمی دارند. در کنار پروانه شخصیت زن اصلی قصه، عاطفه دیگر زن محوری این داستان با بازی الهام چرخنده است که برای رسیدن به آزادی و در واقع هدفش دست به هر تلاشی می زند. فرهاد نیز با بازی فرشید نوابی مبارزی است که از هیچ تلاشی فرو نمی گذارد.

شیوه انتخاب بازیگر و نورپردازی و موسیقی از نقاط قوت این سریال محسوب می شود. دراین نوع سریال ها طراحی صحنه و در واقع بازسازی دهه 50 بسیار مهم است چرا که هیچ نکته ای از چشمان تماشاگر تیزبین این روزهای تلویزیون نمی گذرد و کوچکترین اشتباهی باعث می شود که مخاطب از همراهی سریال سر باز بزند.

شاید مهم ترین نکته ای که بشود درباره این سریال گفت و در ابتدا نیز به آن اشاره شد زمان پخش باشد. شاید بهتر بود این سریال در همان زمان دهه فجر روی آنتن می رفت.