آرشیو چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۳۷۲
ورزشی
۳۰
گزارش روز

چرا دستور وزیر اجرا نمی شود؟

مهندس علی حسینی

با توجه به دستور وزیر ورزش و جوانان، پیش بینی می شد سالن دوومیدانی مجموعه ورزشی شهید کشوری تهران به زودی در اختیار مسئولان این فدراسیون قرار گیرد، اما گویا مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تمایلی به انجام این کار ندارند.

حوالی ساعت 6 صبح 18 اردیبهشت ماه سال جاری بود که عوامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در ساعات غیراداری با ورود به سالن دوومیدانی مجموعه ورزشی شهید کشوری تهران، علاوه بر پلمب کردن مجموعه سونا و جکوزی، از حضور کارکنان و متصدیان سالن وابسته به فدراسیون دوومیدانی ممانعت کردند.

مسئولان فدراسیون دوومیدانی پس از این اتفاق اعلام کردند که در حال رایزنی با مقامات وزارت ورزش و جوانان برای حل این مشکل هستند و تمایلی به رسانه ای شدن مشکلات بوجود آمده ندارند.

پس از گذشت مدتی، افشین داوری رئیس فدراسیون دوومیدانی از دستور محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان مبنی بر بازگرداندن سالن دوومیدانی به فدراسیون خبر داد اما همچنان این سالن بدون متولی به سر می برد و به نظر می رسد مسئولان مجموعه ورزشی کشوری در حال تدارک برگزاری مناقصه برای واگذاری این سالن به مبلغ 400 میلیون تومان به بخش خصوصی هستند. داوری در خصوص بلاتکلیفی سالن دوومیدانی مجموعه ورزشی کشوری تهران پس از گذشت 3 هفته سرانجام حاضر به مصاحبه شد و اعلام کرد که وزیر ورزش و جوانان هفته قبل دستور بازپس گیری این سالن را داده اما هنوز شرکت توسعه این سالن را به فدراسیون تحویل نداده است.

فارغ از صحبت های افشین داوری، مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که علاقه ای به مصاحبه و توضیح اقدامات خود در خصوص اجاره و بدهی فدراسیون های مختلف ورزشی ندارند و مدعی هستند که وزیر ورزش و جوانان باید به صورت مکتوب از آنان بخواهد که سالن دوومیدانی کشوری را به فدراسیون دوومیدانی بازگردانند. در این برهه، از مسئولان شرکت توسعه حداقل انتظار می رود در شرایطی که وزارت ورزش و جوانان نمی توانند فدراسیون ها را از نظر مالی حمایت کنند، حداقل شرایطی را بوجود نیاورند که روند رو به رشد ورزش مادر کشور حالت نزولی به خود بگیرد.