آرشیو شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲، شماره ۱۱۳۹
وطن
۶

خراسان رضوی

اجرای 362 هکتار پروژه آبیاری قطره ای درخراسان رضوی

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان رضوی از اجرای 362 هکتار پروژه آبیاری قطره ای و تلفیقی در خراسان رضوی خبر داد. محمدحسن شریعتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 362 هکتار پروژه آبیاری قطره ای و تلفیقی در 6 شهرستان خراسان رضوی اجرایی شده است. مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت 8 پروژه آبیاری تحت فشار به مساحت 362 هکتار در شهرستان های تربت جام، صالح آباد، فرمان، چناران، نیشابور و قوچان اجرا شده است. وی خاطرنشان کرد: میزان هزینه کل پروژه 11 میلیارد و 734 میلیون ریال بوده که 8 میلیارد و 358 میلیون ریال آن از اعتبارات بلاعوض دولتی تامین شده است.

تولید 900 تن زیره در سبزوار

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار از تولید 900 تن زیره در این شهرستان در سال جاری خبر داد. محمدجواد ایزدیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا اوایل خردادماه، از سطح 1350 هکتار زیره آبی، با میانگین عملکرد 650 کیلوگرم در هکتار و از سطح یکصد هکتار زیره دیم، با میانگین عملکرد 200 کیلوگرم در هکتار، 900 تن زیره برداشت شده است. وی افزود: میزان تولید شهرستان نسبت به سال گذشته

35 درصد کاهش نشان می دهد و آن را مربوط به جدا شدن شهرستان داورزن محسوب کرد. کارشناس مسوول باغبانی جهاد کشاورزی نیز گفت: زیره از دیرباز به عنوان گیاه دارویی مورد استفاده بوده و اسانس آن خاصیت ضدباکتری دارد و در صنایع دارویی، غذایی و آرایشی به کار می رود.