آرشیو چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۲، شماره ۲۷۲۳
جامعه
۷

انصراف آقای مفتح از شورای تهران قطعی است

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها

اعتماد| محمدجواد کولیوند، رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات کل کشور در گفت وگو با «اعتماد» تاکید می کند حضور محمد مهدی مفتح به عنوان نماینده حوزه انتخابیه تویسرکان در مجلس قطعی است و او به زودی اطلاعیه انصراف خود از حضور در شورای شهر تهران را منتشر می کند. به گفته کولیوند، در حال حاضر انتخابات تهران تایید شده و با شروع به کار شورای چهارم، انصراف مفتح از حضور در شورا نیز اعلان عمومی می شود. آقای مفتح در حوزه تهران، کاندیدای حضور در شوراهای شهر شده بود و به عنوان نفر سی و یکم رای آورد. او همزمان در انتخابات میان دوره نمایندگی مجلس از حوزه تویسرکان نیز شرکت کرد و به عنوان نماینده این حوزه، وارد مجلس شد.

آیا با وجود حضور همزمان یک نفر به عنوان نماینده مجلس و عضو شورای شهر تهران، انتخابات شورای تهران تایید شده است؟

بر اساس بند 4 از ماده 28 قانون انتخابات شوراها، کسی که در شورای هر حوزه یی رای می آورد نباید مشاغل مصرح در این ماده را داشته باشد و یکی از این مشاغل مصرح در قانون انتخابات شوراها نیز نمایندگی مجلس است. به استناد این موضوع، آقای محمد مهدی مفتح یا باید شورا را برای حضور انتخاب کند یا مجلس را برگزیند.

ولی تا این لحظه که انصراف وی، اعلام نشده است؟

آقای مفتح می خواهد از مردم تهران برای رای دادن به او تشکر کند. بر این اساس اطلاعیه یی تنظیم کرده است و به زودی به عنوان منصرف از حضور در شورای شهر، انصرافش را اعلان عمومی می کند. انصراف او قطعی است.

و اگر او حاضر به انصراف نشد و شما هم اعتبارنامه اش را در مجلس تصویب و صحت انتخابات شوراهای تهران را نیز تایید کردید، چه خواهد شد؟

به آقای مفتح از جایگاه هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این موضوع را ابلاغ کردم که باید یکی از این دو سمت را عهده دار شود. شخصا خودم نیز با او صحبت کردم که باید انصراف دهد. اطلاعیه یی نیز آماده کرده تا از مردم تهران تشکر کند و انصراف دهد. قطعا و یقینا آقای مفتح منصرف از حضور در شوراهاست چون به مجلس وارد شده و اعتبارنامه اش نیز تصویب شد خود به خود باید از عضویت در شورای تهران انصراف دهد نه نمایندگی مجلس.