آرشیو پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۲، شماره ۲۹۷۰
بورس کالا
۱۵
خبر

مدیرعامل بورس انرژی در گفت وگو با «پانا» اعلام کرد: معامله محصولات پتروشیمی در بورس انرژی

مدیر عامل بورس انرژی با اشاره به انتقال معاملات محصولات پتروشیمی از بورس کالابه بورس انرژی گفت: معامله برخی فرآورده های نفتی، برق و صادرات برق در حال حاضر توسط این بورس انجام می شود.

شاپور محمدی در گفت وگو با «پانا» اظهار کرد: محصولات نفتی از جمله متانول، حلال ها، نفت کوره و خانواده فوزومکس ها و نیز برخی محصولات جامدی مثل برش های سنگین و انواع گازها در بورس پذیرش شده و بدون هیچ مشکلی قابل معامله و لیست تمامی این محصولات برای علاقه مندان در سایت بورس انرژی قابل مشاهده است.

وی افزود: محصولات معروف به پنج فرآورده اصلی ازجمله نفت سفید، بنزین و گازوئیل فعلابه خاطر وجود سوبسیدها و برخی قوانین و شرایط حاکم بر کشور، قابل معامله در هیچ بورسی نیستند و هر زمان که این شرایط مطلوب شود، معامله آنها منحصرا در بورس انرژی انجام خواهد شد.

مدیر عامل بورس انرژی تصریح کرد: معاملات بین المللی و صادرات برق به صورت خالص به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و برخی کشورهای شمال ایران انجام شده و بعد از موضوع برق و صادرات، واردات آن را که مستلزم برخی پیگیری ها است به جد دنبال خواهیم کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مهم ترین برنامه بورس انرژی در آینده نزدیک مساله نفت خام و ورود این محصول به بازار معاملات بین المللی است، البته با تلاش، کوشش و رایزنی های کارشناسان امیدواریم که این امر هرچه زودتر محقق شود.