آرشیو دو‌شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۱۷۹۹
سیاست
۳

پیامک: 30004699

الو شرق 88640260

حدود دو سال است که بازنشستگان شرکت فولاد حقوق خود را با تاخیر دو تا سه ماهه دریافت می کنند. حقوق خردادماه و همچنین مطالبات سال 91 به طور کامل پرداخت نشده است.

بیک زاده

خواهشمندم از یک حقوقدان باصلاحیت راجع به قانون جدید مجازات اسلامی مقاله ای منتشر کنید و آن را با قانون قبلی مقایسه کنید و به سوالاتی از قبیل تفاضل دیه زن و مرد، دیه مسلمان و غیرمسلمان قصاص عضو، عدم مجازات پدرانی که فرزندان خود را به قتل می رسانند و... پاسخ دهند.

16ماه است که بورسیه وزارت علوم هستیم و با اینکه از ما تعهد گرفتند که به هیچ عنوان در هیچ سازمان دیگری مشغول به کار نشویم ولی مقرری سال 92 ما تامین ارتقا نشده و پرداخت نکردند. مقرری سال 91 هم هنوز مشخص نیست که پرداخت بشود یا نه؟

رییس آموزش وپرورش یکی از شهرستان ها بودم که اخیرا بعد از 30سال خدمت با مدرک فوق لیسانس بازنشسته شده ام. الان حقوق من از حقوق یک خانم معاون دبستان با مدرک فوق دیپلم و 15سال سابقه، کمتر است. با این حقوق ناچیز چطوری شش سر عایله با دو نفر دانشجو را اداره کنم؟ تصمیم سازان و برنامه ریزان این مملکت چگونه فکر می کنند؟! این معنای توجه به نخبگان است.

با توجه به اوضاع بد مالی و نابسامانی های اقتصادی بسیاری از مر دم، متاسفانه فشاری که برخی دانشگاه های آزاد اسلامی برای پول و گرفتن شهریه و قسط وام، با تهدید به محرو میت از امتحانات و ادامه تحصیل بر دانشجویان، و اولیای آنها وارد می کنند، اخیرا بسیار زیادتر شده است و مشکلات زیادی را از قبیل زیر بار قرض و گرفتن وام با بهره های سنگین و زیاد و... را به دنبال داشته است که واقعا در حکومت اسلامی اینگونه رفتارهای غیراصولی و خارج از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که تحصیلات را در تمام مراحل رایگان اعلام کرده، باعث تاسف است و جای تامل بسیار دارد.

پس از گذشت سال ها از پایان جنگ تحمیلی، حدود شش سال قبل کارت ایثارگری برای ما صادر شد اما با وجود پیگیری های فراوان، تاکنون حق ایثارگری فوق در فیش های حقوقی اعمال نشده و فقط در حد یک کارت شناسایی باقی مانده است. پس از مسوولان امر درخواست بررسی و اعمال در این خصوص را داریم.

یک ایثارگر از استان خوزستان