آرشیو دوشنبه ۲۸ امرداد ۱۳۹۲، شماره ۵۴۳۹
صفحه آخر
۲۰
رویداد

برپایی جشنواره هنر گشت تهران

جشنواره هنر گشت تهران با هدف معرفی هنرمندان جوان و با استعداد ایران با همکاری انجمن های دوستی ایران و هلند و ایران و فرانسه برگزار می شود. بنا بر این گزارش، جشنواره ای برای عرضه هنرهای تجسمی جوانان ایرانی در تهران با نام «جشنواره هنرگشت تهران» با تصدی و همکاری دو انجمن دوستی ایران و هلند و ایران و فرانسه برگزار خواهد شد. در فراخوان و معرفی این جشنواره آمده است: در ایرانی زندگی می کنیم که با داشتن 2500 سال سابقه در هنر و فرهنگ جایگاهی متناسب با این قدمت به جز ضرب المثل «هنر نزد ایرانیان است و بس» ندارد. ایرانیان بزرگی در طول تاریخ کمر همت به رشد و پرورش این فرهنگ و هنر ایرانی بسته اند و نام خود را در تاریخ جاودانه کرده اند. هنر ایرانی از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و هر کدام از نسل ها همانند گزارشگری منحصر به فرد گوشه ای از تاریخ اجتماعی سیاسی ایران را به واسطه هنر خود بیان کرده اند.

هنرگشت تهران (Tehran Artwalk) یک حرکت نوین در دنیای هنر ایران است که دو هدف کلی را دنبال می کند. اول معرفی هنرمندان جوان و با استعداد هنرهای تجسمی با کمک معتبرترین آموزشگاه های هنری ایران و دوم، ایجاد فضای هنری ایده آل برای رشد و ترویج هنر و هنرمندان جوان با جامعه.

این حرکت در قالب یک رویداد سه روزه در محوطه باز کاخ سعدآباد انجام می گیرد. در نخستین هنرگشت تهران بیش از 111 اثر در سه رشته نقاشی، مجسمه سازی و عکاسی نمایش داده می شوند. در کنار این نمایشگاه گروهی، فعالیت های هنری دیگری شامل موسیقی زنده، تئاتر شهری و کارگاه های مختلف نیز برای هرچه تکمیل شدن فضای هنری برپا خواهد شد.

برگزارکنندگان این رویداد هنری، دو انجمن دوستی ایران - فرانسه و ایران - هلند هستند که در راستای اشاعه و ترویج هنر ایرانی قصد برگزاری سالانه این رویداد و ایجاد فرصتی مناسب برای رشد و شکوفایی هنرمندان جوان و برجسته ایرانی را دارند.