آرشیو پنجشنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۵۴۴۸
جامعه
۴

ستاد پروژه مهر در وزارت آموزش و پرورش آغاز به کار کرد

نظارت 150 بازرس بر بازگشایی مدارس

شهناز سلطانی

کمتر از یک ماه دیگر سال تحصیلی جدید برای بیش از 12 میلیون دانش آموز و حدود یک میلیون فرهنگی آغاز می شود. به همین دلیل در وزارت آموزش و پرورش ستادی با عنوان «پروژه مهر» تشکیل شده تا برای بازگشایی هر چه باشکوه مدارس برنامه ریزی کند. البته این برنامه ها از سوی 150 ناظر ویژه در سرتاسر کشور نظارت می شود. ابراهیم سحرخیز معاون متوسطه و راهنمایی وزارت آموزش و پرورش و همین طور رئیس ستاد پروژه مهر با تشریح برنامه های این ستاد می گوید: برنامه های ستاد پروژه مهر از اول اردیبهشت با ثبت نام کلاس اولی ها و 15 تیر با شروع ثبت نام بقیه دانش آموزان آغاز شد و با ساماندهی نیروی انسانی ادامه پیدا کرد.

به طوری که هم اکنون نقل و انتقال معلمان تمام شده است. البته به استثنای نقل و انتقالات اضطراری که آن ها هم باید تا 15 شهریور انجام شود. وی با بیان این که در قالب پروژه مهر همزمان با ساماندهی نیروی انسانی آموزش این نیرو ها نیز شروع شده است، می افزاید: همه معلمان کتاب های جدید التالیف سوم دبستان و هفتم (سال اول دوره متوسطه اول در نظام آموزشی جدید) در حال گذراندن دوره های آموزش این کتاب ها هستند که کلاس های آن ها تا آخر شهریور به پایان می رسد.

معاون آموزش و پرورش می گوید: مدیران مدارس هم موظف شده اند همه کلاس بندی ها را تا 15 شهریور انجام دهند. همچنین طبق برنامه جشن شکوفه ها (برای کلاس اولی ها) و جشن جوانه ها (برای دانش آموزان پایه هفتم) 31 شهریور برگزار می شود. رئیس ستاد پروژه مهر درباره زیبا سازی مدارس هم توضیح می دهد: این کار از اول خرداد آغاز شده و مدیران همه مدارس بایستی آن را تا قبل از مهر ماه تمام کنند. البته همه کارها از جمله زیباسازی و تعمیر مدارس پس از اتمام باید به تایید ناظران و بازرسان برسد. این بازرسان در قالب 31 گروه 2 تا 5 نفری در کل کشوربر آماده سازی مدارس نظارت دارند. سحرخیز با اشاره به تقارن آغاز هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس می گوید: به همین خاطر زنگ ایثار و شهادت نیز اول مهر در مدارس نواخته می شود.