آرشیو شنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۲، شماره ۲۷۶۵
بازار پول و سرمایه
۵

فراسو

رشد 455 درصدی معاملات آنلاین

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس گفت: حجم تامین مالی از طریق بازار اولیه و ثانویه بورس، از سال گذشته تاکنون 72 هزار میلیارد تومان بوده است. سیدعلی حسینی به افزایش چشمگیر حجم و ارزش معاملات آنلاین سهام اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال 92 تا اواسط مرداد ماه امسال، بیش از 57 هزار میلیارد سهم به صورت آنلاین معامله شده است که این رقم نسبت به دوره مشابه پارسال 455 درصد رشد داشته است.

عرضه بلوکی پالایشگاه بندرعباس و لاوان

معاون سازمان خصوصی سازی از عرضه بلوکی پالایشگاه بندرعباس و لاوان بعد از بازگشایی نماد و نیز واگذاری بلوک 34 درصدی هلدینگ خلیج فارس بابت مطالبات ایثارگران خبر داد. ابوالقاسم شمس، از عرضه بلوکی پالایشگاه نفت بندرعباس و لاوان در صورت بازگشایی نماد خبر داد و گفت: سازمان خصوصی سازی قصد دارد تا سهام بلوکی دو پالایشگاه بندرعباس و لاوان را از طریق بورس واگذار کند، اما به دلیل توقف نماد این امر تاکنون تحقق نیافته است.

رشد 35 درصدی معاملات بورس کالادر سال 92

مدیر آمار و ارزیابی عملکرد بورس کالاگفت: حجم و ارزش معاملات بورس کالاطی پنج ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب رشد 20 و 35 درصدی داشته است. پژمان ساعت ساز گفت: در این مدت تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله حدود 6/5 میلیون تن انواع کالادر دو بخش داخلی و صادراتی بود که به لحاظ حجم نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 19 درصدی مواجه شده است.