آرشیو پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲، شماره ۵۴۷۷
شوک امروز
۱۴

قاچاقچی انگلیسی با 1000 بسته کوکائین در فرودگاه دستگیر شد

گروه شوک: یک قاچاقچی انگلیسی که قصد داشت مقدار زیادی کوکائین به ارزش 30 میلیون دلار را از منطقه کارائیب به اروپا وارد کند در فرودگاه دستگیر شد.

اوسون واتسون از کنت انگلیس این محموله را در 1000 بسته کوچک در بخش های مختلف چمدانش پنهان کرده بود که با هوشیاری ماموران فرودگاه به دام افتاد.

این قاچاقچی قصد داشت با سوار شدن به هواپیمایی به مقصد بلژیک این محموله را به اروپا وارد کند اما پیش از سوار شدن دستگیر شد.

همدست هلندی او نیکولاس اپسکامپ که با اجاره یک هواپیما در انتظار رسیدن این محموله قاچاق بود نیز در محل جرم به محاصره ماموران درآمد و به زندان افتاد.

پلیس پس از بررسی سوابق این مجرمان و شواهد و اسناد موجود در پرونده به این نتیجه رسید که این دو قاچاقچی با فاواز متهم دستگیر شده در سال گذشته در ارتباط بوده اند.

به گفته بازپرس ویژه این پرونده، دادگاه رسیدگی به جرایم این دو قاچاقچی سه ماه دیگر آغاز می شود اما با توجه به جرایم قید شده در پرونده متهم اصلی پرونده، این مرد به اتهام قاچاق مواد دست کم 10 سال زندان و جریمه ای بین 20 هزار تا 10 میلیون دلار در انتظارشان خواهد بود.

اوسون واتسون در سال 2003 نیز یک بار به اتهام سرقت میلیونی دستگیر شده بود اما پس از آزادی بار دیگر به قاچاق پرداخت. براساس شواهد پرونده پلیس از سه سال پیش در تعقیب این مرد بوده است.