آرشیو دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲، شماره ۲۸۰۲
جامعه
۱۲

خبر

دانش آموزان پیرانشهری به قیافه طبیعی خود برنمی گردند

ایلنا| رییس بیمارستان؟ خرداد اعلام کرد که دانش آموزان حادثه دیده پیرانشهری هیچ وقت به قیافه طبیعی خود برنمی گردند. عبدالجلیل کلانترهرمزی درباره آخرین وضعیت عمل های جراحی دانش آموزان حادثه دیده پیرانشهری گفت: «این دانش آموزان به طور متناوب هر سه، چهار ماه یک عمل جراحی خواهند داشت. آخرین عمل های جراحی دانش آموزان حادثه دیده پیرانشهری به شهریورماه برمی گردد که عمل هایی روی صورت آنها انجام شد. دانش آموزان حادثه دیده پیرانشهری هیچ وقت به قیافه طبیعی خود برنمی گردند.»

خطر شیوع ایدز در درصد زنان آسیب دیده

معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر در وزارت بهداشت اعلام کرد اگر چه تزریق در معتادان پرخطر همچنان عامل اصلی انتقال ایدز است اما انتقال از طریق رفتارهای پرخطر جنسی رو به افزایش است تا جایی که سال انتقال از این طریق به درصد رسید. به گزارش فارس، محمود نبوی درباره وضعیت HIV در کشور گفت: «خطر شیوع بیماری در زنان پرخطر نزدیک به 5 درصد و معتادان پرخطر و تزریقی 15 درصد است ولی طبق تحقیقی که روی بیش از 5 هزار مادر باردار در 8 استان کشور انجام شده، فقط 4 نفر به HIV مبتلابودند و می توان گفت شیوع ایدز در مادران باردار ما زیر یک در هزار و نزدیک به صفر درصد است. به گفته این مسوول در وزارت بهداشت، موج شیوع ایدز 90 درصد در مردان و 10 درصد در زنان است و حدس می زنیم 90 تا 100 هزار نفر در کشور به HIV آلوده شده باشند.

تدریس ادبیات قومیت ها بلامانع است

مهر/ سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد طبق اصل 15 قانون اساسی تاکید شده است زبان رسمی ما فارسی است اما گفته شده تدریس ادبیات قومیت ها در مدارس بلامانع است. علی اصغر فانی در این خصوص گفت: «برخی مطالب منعکس شده در رسانه ها به درستی منتشر نشده است. طبق اصل 15 قانون اساسی تاکید شده است زبان رسمی ما فارسی است اما گفته شده تدریس ادبیات قومیت ها در مدارس بلامانع است. هدف ما این است که با برنامه ریزی های دقیق و همکاری سازمان پژوهش، شورای عالی آموزش و پرورش و اگر لازم شد با ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی، کار را به صورت اصولی دنبال کنیم.»