آرشیو یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۷
بین الملل
۵

نشست رهبران حزب کمونیست چین

یک رسانه غربی از نشست رهبران کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در پکن با هدف گفت وگو درباره برنامه های سیاسی و اقتصادی این کشور در 10 سال آتی خبر داد.

به گزارش شبکه خبری بی. بی. سی، رهبران کمیته مرکزی حزب کمونیست چین از دیروز نشست چهار روزه ای را پشت درهای بسته در پکن با هدف گفت وگو درباره برنامه های سیاسی و اقتصادی این کشور در 10 سال آتی برگزار کردند.

پیش بینی می شود رهبران کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در این نشست که سومین جلسه از زمان تغییر نخست وزیر و رئیس جمهور در سال گذشته است، درباره اصلاحات مهم در این کشور از جمله تغییرات اجتماعی و سیاسی، اصلاحات مالی و مالیاتی، توسعه اقتصاد بازار، حفاظت از محیط زیست و دادن نقش بیشتر به شرکت های خصوصی گفت وگو کنند.

براساس این گزارش، در نشست کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در سال 1978 مقامات چینی تصمیم به ایجاد اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد گرفتند و در سال 1993 نیز مولفه مالکیت دولتی تا حد زیادی از اقتصاد چین برداشته شد.

بی. بی. سی ادامه می دهد: در این نشست درباره طرح موسوم به طرح 383 که در آن بر توسعه اقتصاد بازار، تشویق به نوآوری و رقابت و افزایش شفافیت دولت تاکید شده است، گفت وگو می شود.

کارشناسان مسائل اقتصادی بر این باورند تاثیرات این نشست که به صورت غیرعلنی و پشت درهای بسته برگزار می شود، بزودی نمایان نخواهد شد.