آرشیو یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۷
بین الملل
۵

استقرار موشک های ژاپن نزدیک اقیانوس آرام

ژاپن در حال استقرار موشک هایی در جزیره میاکو می باشد که راه ورودی این کشور به اقیانوس آرام است و مقام های این کشور اعلام کردند که این اقدام بخشی از مانور عظیم نظامی در منطقه محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام های ارتش ژاپن اعلام کردند: این مانور نظامی با هدف تقویت حضور دفاعی ژاپن در این جزایر دور افتاده است و موشک های «سطح به کشتی نوع 88» در این جزایر نصب شده و تکمیل کننده دو موشک دیگر مستقر شده در این جزایر هستند. اواخر هفته گذشته چهار موشک دیگر به جزیره اوکیناوا ارسال شده و در آن استقرار یافتند. هنوز مشخص نیست که این موشک ها تا چه زمان در این منطقه باقی می مانند.

یکی از سخنگویان ستاد مشترک نیروهای دفاعی ژاپن گفت: این اولین باری است که سیستم های موشکی به میاکو برده شدند. این مانور برای ارتقای سطح دفاعی در این جزایر در حال انجام است. نیروهای دفاعی ژاپن مانور 18 روزه خود را از اول نوامبر سال جاری میلادی آغاز کردند و در این رزمایش 34 هزار پرسنل نظامی، شش ناو و 360 هواپیما حضور دارند.

این مانور در پی افزایش نگرانی در ژاپن و سایر بخش های آسیا به خاطر افزایش روز افزون قدرت نظامی چین در حال انجام است چرا که کشورهای آسیایی به ویژه ژاپن نگران این مساله هستند که نیروی دریایی چین گستره فعالیت های نظامی خود را در اقیانوس آرام افزایش دهد و بر جزایری که مالکیت آن ها در اختیار توکیو است و در دریای چین شرقی واقع شده اند، سلطه یابد.