آرشیو یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۷
شوک امروز
۱۶

شکارچیان مهاجر غیر قانونی دستگیر شدند

گروه شوک: پلیس ایتالیا موفق به دستگیری یک قاچاقچی انسان شد که طی ماه های گذشته با همدستانش صدها مهاجر غیرقانونی را به ایتالیا قاچاق کرده و ده ها زن و دختر از سرنشینان قایق ها را مورد آزار قرار داده است.

به گزارش پلیس ایتالیا، متهم پرونده علمی موهامود در نزدیکی جزیره لامپودسا دستگیر شده و یک سومالیایی است. او یکی از اعضای باند قاچاق انسان است که مهاجران لیبیایی را به ایتالیا با قایق منتقل می کرد.

بسیاری از زنان مهاجر پس از دستگیری موهامود اظهار کرده اند بارها از سوی این قاچاقچی شیطان صفت مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. این مرد برای رسیدن به اهداف حیوانی خود با ریختن بنزین روی بدنشان آنها را تهدید به مرگ کرده بود.

اظهارات این زنان و دختران پرده از جنایات کثیف این قاچاقچی برداشته است. به گفته دادستان مائورتیزو اسکالیا، این قاچاقچی 24 ساله برای شبه نظامیان لیبی نیز فعالیت می کرد.

دختر 17 ساله ای که از قربانیان تعرض این شرور بود به پلیس گفته است: «حدود 20 زن و دختر بودیم که همراه خانواده ها از طریق بیابان های سودان به لیبی حرکت می کردیم. این مرد شیطان صفت با کمک همدستانش ما را ربودند و بعد از خانواده هایمان باج خواهی کردند. این مرد در حال حاضر در پالدموی سیسیل تحت بازداشت قرار دارد که طی یک کنفرانس مطبوعاتی تحت نظارت پلیس به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.»

این قاچاقچی انسان گفت: در صورتی که هر مهاجر نمی توانست پولی پرداخت کند او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دادیم و در بیابان سوزان یا بر عرشه قایق به چوبه ای طناب پیچ می کردیم.

پلیس ایتالیا گفته مرد 35 ساله دیگری به نام خالد بن سلام را هم که یک تونسی تبار است در این ارتباط دستگیر کرده اند. این مرد با اتهام قتل هم روبه رواست.

اطلاعات منتشر شده حاکی است، «علمی موهامود»، متهم پرونده پس از بازجویی های لازم بدون شک به 30 سال زندان محکوم خواهد شد.

مقامات ایتالیایی اعلام کرده اند شبکه های قاچاق انسان را با نهایت قدرت سرکوب خواهند کرد.

تاکنون 35 هزار مهاجر غیر قانونی از سواحل این کشور به ایتالیا قاچاق شده اند. این قاچاقچیان مرگ صدها تن از مهاجران غیر قانونی را نیز تاکنون رقم زده اند.