آرشیو یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۷
صفحه آخر
۲۴
گزارش

کیارستمی، آغداشلو، ناظری، زرین کلک و مرادخانی در «بوم»

آثار کلانتری هنرمندان را گردهم آورد

نمایشگاه نقاشی های «پرویز کلانتری»، مروری بر شش دهه تلاش مستمر نقاشانه وی در کنار هفت کار تازه او با حضور چهره های شاخص جامعه هنری نظیر عباس کیارستمی، آیدین آغداشلو، نصرالله افجه ای، شهرام ناظری در گالری بوم افتتاح شد.

بنابراین گزارش، «شبانه ها» عنوان این نمایشگاه است که در دو بخش آثار کلانتری را مرور می کند، در صحن عمومی گالری بوم مهم ترین دوره های نقاشی این هنرمند پیشکسوت مرور می شود که شامل فضاهای نوستالژیک معماری های کویری، اتمسفرهای آرامش بخش روستاهای از دست رفته ایرانی و حتی نقاشی هایی از عشایر است که در آن ها کوچ در مقام یک افسانه دور، گرامی داشته می شود.

پرویز کلانتری در مورد نقاشی هایش گفت: من همیشه سعی کردم نقاشی نو گرا باشم و مخاطب آثارم را بیشتر جوانان روشنفکر بین 20 تا 30 سال می دانم و سعی می کنم آثارم را با آن ها کوک کنم و واکنش آن ها راجع به آثارم برایم بسیار اهمیت دارد زیرا که آن ها هستند که با سلیقه هایشان آینده را رقم می زنند، بنابراین با سن بالایی که دارم سعی می کنم همسو با جوانان حرکت کنم.

در حاشیه افتتاح این نمایشگاه علی مراد خانی معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در مورد آثار استاد پرویز کلانتری گفت: «من با آثار استاد کلانتری زندگی کرده ام و وقتی آثار کاهگلی او را می بینم، خانه خودمان در قم را به یاد می آورم به همین دلیل احساس نزدیکی با آثار وی می کنم. من یکی از آثار استاد کلانتری که در اتاقم بود را به دفتر وزیر ارشاد فرستادم، هر کس که این اثر را می بیند از این کار استقبال زیادی می کند. وقتی می بینم که استاد کلانتری از کاهگل که در ساخت خانه ها

به کار رفته است در آثارش در فضایی کاملا متفاوت استفاده کرده متوجه می شوم که تا چه اندازه می توان از متن جامعه یک کار کاملا روشنفکری را ایجاد و آن ها را به هم نزدیک کرد».