آرشیو یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲، شماره ۵۵۰۷
حوادث امروز
۱۸

با مشخص شدن شهادت دروغ شاهد

این زندانی پس از 34 سال بیگناه شناخته شد

گروه شوک: مرد 53 ساله ای در لس آنجلس که به اتهام قتل همسایه کهنسالش 34 سال را در زندان گذرانده بود، با پیداشدن شاهد تازه ای بیگناه شناخته شد.

به گزارش پلیس، 34 سال پیش دلانو رجیستر 53 ساله با شهادت یکی از دختران ساکن منطقه به اتهام قتل بازداشت شد. گرچه هیچ یک از اثر انگشت های پیدا شده در صحنه جنایت به این مرد تعلق نداشت اما دختر شاهد، فرار مردی را از خانه مقتول دیده و خیال می کرد که او همان دلانور 53 ساله بوده است.

با وجودی که در طول این سال ها این مرد بیگناه حتی یک بار نیز حاضر به پذیرفتن جرمش نبود و خودش را بیگناه می دانست اما او سال ها را پشت میله ها می گذراند. این شرایط ادامه داشت تا این که خواهر شاهد پرونده در یک دادخواست، خواستار رسیدگی دوباره به این جنایت شد. این زن گفته در زمان حادثه شاهد پرونده (خواهرش) به خاطر سرقت از خانه یکی از همسایه ها تنبیه شده و در خانه حبس اش کرده بودیم، او پس از شنیدن صدای تیراندازی از پنجره دیده که مردی از خانه مقتول در حال فرار بوده اما به دلیل فاصله زیاد چهره قابل شناسایی نبوده است، اما هنوز علت اصرار این دختر جوان به قاتل بودن رجیستر مشخص نیست.پلیس به رغم جست وجوی فراوان اسلحه ای را که در این قتل با آن شلیک شده هرگز پیدا نکرده است. اکنون با غیر واقعی بودن شهادت دختر جوان، مرد زندانی بیگناه شناخته شده است و تحقیقات روی این پرونده مرموز بار دیگر با شواهد جدید از سر گرفته خواهد شد. نکته جالب این که در هیچ یک از گزارش ها درباره سرنوشت دختر شاهد چیزی مطرح نشده است.