آرشیو یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲، شماره ۳۰۶۵
خبر
۸

دانشجو: در دوران وزارت من کسی از دانشگاه اخراج نشد

وزیر علوم دولت احمدی نژاد تاکید می کند که هیچ دانشجویی در دوران وزارت او به دلیل مسائل سیاسی از دانشگاه اخراج نشده است و اگر کسی ادعایی در این زمینه دارد، برای حرف خود مصداق بیاورد.

کامران دانشجو وزیر علوم و تحقیقات و فناوری دولت دهم در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه مدتی است احمدی نژاد را ندیده ام و اطلاعی از کارهای وی در دانشگاه ایرانیان ندارم، گفت: «هم اکنون مشغول کار تدریس در دانشگاه علم و صنعت شده ام و اگر وقت کنم قطعا سری به احمدی نژاد خواهم زد و دیداری با وی خواهم داشت.» او در پاسخ به سوالی درخصوص دانشجویان ستاره دار و اینکه گفته می شود با روی کار آمدن دولت جدید بار دیگر بحث دانشجویان ستاره دار مطرح شده است و تعدادی از این دانشجویان به دانشگاه ها برخواهند گشت، تاکید کرد: «دانشجویان ستاره دار یک تاریخ مصرف دارند و تاریخ مصرف آن مربوط به زمان انتخابات است و این به عنوان یک ابزار تبلیغاتی است و مصرفش هم به دوره انتخابات برمی گردد.»

وزیر علوم دولت دهم ادامه داد: «دانشجوی ستاره دار شدن یعنی اینکه پرونده اش تکمیل نیست؛ یعنی اینکه دانشجویی که پرونده اش براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل نقص پرونده از ارگان های مختلف استعلام می شود و این مراجع اگر جواب مثبت بدهند که مشکلی ندارد و اگر جواب مثبتی ندهند، باید به دنبال تکمیل پرونده اش برود. دانشجوی ستاره دار متعلق به 4 وزیر قبلی است.»

دانشجو در ادامه گفت: «مگر می شود در یک فضای بسته و فضای امنیتی کار علمی انجام داد؟ ما قرار بود 1404 در منطقه اول شویم؛ اما 2 سال پیش موفق شدیم در منطقه اول شویم. مگر می شود به چنین جایگاهی در یک فضای بسته برسیم؟ مگر می شود با این فضا یکباره 16 برابر 8 سال دوره اصلاحات مقالات تولیدشده داشته باشیم.»