آرشیو دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲، شماره ۳۰۶۶
فرهنگ و هنر
۳۲

دومین جایزه گروه بازیگران فیلم، پس از «جدایی نادر از سیمین» در جشنواره فیلم رم 2013 به «گس» رسید

بازیگران نوظهور

شنبه شب طی مراسمی جشنواره فیلم رم به کار خود پایان داد. به گزارش کافه سینما و به نقل از سایت رسمی این جشنواره، امسال امیر نادری یکی از اعضای هیات داوران بود.

ریاست این هیات را جیمز گری برعهده داشت. فیلم گس ساخته کیارش اسدی زاده از ایران در بخش خارج از مسابقه جشنواره حضور داشت که این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر زن/مرد نوظهور شد. این جایزه به گروه بازیگران زن و مرد این فیلم ایرانی اهدا شد که صابر ابر، پانته آ پناهی، رویا جاویدنیا، احسان امانی، شبنم مقدمی، مهسا علافر، محمدرضا غفاری، نوال شریفی، صدف احمدی، ماهانا نور محمدی، سیما مبارک شاهی، بهاران بنی احمدی، سیامک صفری، مانی گندمکار و آرشام طالبی کسانی بودند که جایزه دریافت کردند. جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره به اسکارلت جوهانسن برای (او ساخته اسپایک جونز) رسید و جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره به متیو مکاناهی برای (باشگاه خریداران دالاس) که از الان یکی از مدعیان اسکار بازیگری شناخته شده است.

جایزه بهترین فیلم به Tir ساخته آلبرتو فاسولو رسید و جایزه بهترین کارگردانی به کیوشی کورساوا برای هفتمین کد. فیلم «گس» به کارگردانی کیارش اسدزاده از جمله فیلم هایی است که امکان حضور در جشنواره سی و یکم فیلم فجر را نیافت. گفته می شد این فیلم بدون پروانه ساخته شده ولی فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کرده است.