آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۴۵
صفحه آخر
۱۲

تظاهرات ضد دو لتی در بلغارستان

هزاران نفر از مردم بلغارستان در اعتراض به فقر، فساد مالی و شرایط کار، در شهر صوفیه پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، مردم معترض بلغارستان با استفاده از سلاح های جعلی خواستار شرایط بهتر کار و افزایش دستمزدها و حقوق خود شدند.

بر اساس این گزارش معترضان که خواستار استعفای دولت سوسیالیست نیز بودند تقاطع های اصلی خیابان ها در مرکز صوفیه را مسدود کردند.

دیروز سه تظاهرات و راهپیمایی مختلف در برابر ساختمان پارلمان بلغارستان برگزار شد و پلیس ضد شورش بلغارستان ساختمان پارلمان این کشور را محاصره کرده و در کنترل خود قرار داد.

بلغارستان فقیرترین کشور اتحادیه اروپا به شمار می رود و تازه ترین نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می دهد که حدود نیمی از مردم بلغارستان خواستار استعفای دولت سوسیالیست این کشور هستند. در شرایطی که دولت بلغارستان از ماه می تاکنون به قدرت رسیده ولی میزان نارضایتی افکار عمومی مردم این کشور نسبت به عملکرد آن به شدت رو به افزایش بوده است. مردم بلغارستان سیاستمداران این کشور را به فساد مالی گسترده متهم کرده اند.

بیش از 48 درصد مردم بلغارستان در این نظرسنجی اعلام کردند که دولت این کشور باید استعفا دهد. این رقم در نظرسنجی یک ماه پیش نیز به بیش از 41 درصد رسیده بود. این بالاترین میزان نارضایتی مردم بلغارستان از عملکرد دولت از زمان به قدرت رسیدن در ماه می است.