آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۴۵
صفحه آخر
۱۲

درخواست سازمان ملل از دولت میانمار برای توقف خشونت علیه مسلمانان

کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای از دولت میانمار خواست به خشونت ها علیه مسلمانان پایان داده شود.

سازمان ملل همچنین از دولت میانمار خواست خشونت های بودائیان علیه مسلمانان را پیگیری کرده و مانع از تکرار آن شوند. این قطعنامه که روز سه شنبه به اتفاق آرا به تصویب رسید، با واکنش های متفاوتی از سوی میانمار مواجه شد.

«ماج زاوهتای»، رئیس دفتر رئیس جمهوری میانمار اعلام کرد دولت این کشور برای بررسی خشونت ها علیه مسلمانان گام هایی برداشته است. اما «آنگ سان سوچی»، رهبر مخالفان این کشور که به شدت از سوی کشورهای غربی و آمریکا حمایت می شود «کمیته حقوق بشر سازمان ملل» را به «دخالت در امور داخلی میانمار» متهم کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، میانمار در سال 2011 از نیم قرن حکومت نظامیان در این کشور رهایی یافت اما روند انتقال در این کشور تحت تاثیر خشونت های فرقه ای قرار گرفته است. خشونت های فرقه ای در میانمار سبب کشته شدن بیش از 240 نفر و بی خانمان شدن 240 هزار تن دیگر شده است که بیشتر آنها مسلمان هستند.

برخی می گویند خشونت های داخلی تهدیدی برای روند اجرای اصلاحات سیاسی در میانمار محسوب می شود زیرا این موضوع ممکن است سبب روی کارآمدن دوباره نظامیان در این کشور شود.