آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۴۵
صفحه آخر
۱۲

سایت آمریکایی: شاهزاده بندر بن سلطان عامل اصلی عملیات تروریستی در منطقه است

یک سایت آمریکایی نوشت، بندر بن سلطان از حامیان تروریست ها و خطرناکترین شخصیت در خاورمیانه است و می تواند تمام رخدادهای کشورهای ناآرام در جهان را رهبری کند.

به گزارش خبرگزاری ها، سایت آمریکایی «دیلی بیست» در یک گزارش تحلیلی رئیس سازمان اطلاعات عربستان و سفیر سابق ریاض در واشنگتن را خطرناکترین شخصیت در خاورمیانه عنوان کرد و نوشت، بندر بن سلطان رهبری ناآرامی ها در کشورهای خاورمیانه را برعهده دارد و در حال حاضر اقدامات ریاض علیه سوریه را رهبری می کند.

به نوشته این روزنامه، بن سلطان پس از انتقاد از دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و اعلام این مطلب که سیاست های آمریکا مانعی بر سر راه منافع عربستان است خود رهبری ناآرامی ها را برعهده گرفته و برای ممانعت از به قدرت رسیدن اسلامگراها در منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند.

سفیر سوریه در اردن نیز پیشتر اعلام کرده بود که بندر بن سلطان سرکرده حقیقی القاعده و شاخه های مختلف آن از جمله داعش و النصره است و علت حمایت وی از گروه های تروریستی دخالت در امور سوریه و مقابله با نظام این کشور است.

وب سایت فرانسوی «اینتلجنس آنلاین» نیز در گزارشی با اشاره به نقش این شاهزاده سعودی در ناآرامی های منطقه اعلام کرد که بندر بن سلطان برای حمایت از گروهک تروریستی جیش العدل در ایران مبلغ 500 میلیون دلار بودجه اختصاص داده است.

به گفته این وب سایت فرانسوی بندر بن سلطان از سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان خواسته نیروهای جیش العدل را آموزش دهد و هر نوع سلاحی که می خواهند در اختیار آنان قرار دهد.

بندر بن سلطان جاسوس 61 ساله و دیپلمات کهنه کار سعودی از سال 2005 مجری تمامی طرح های تروریستی در منطقه است و تمامی گروه های ترویست سلفی در منطقه تحت نظر مستقیم وی فعالیت می کنند.

به گفته برخی منابع، بندر بن سلطان حتی انتصاب های مختلف در القاعده را مستقیما برعهده دارد.

وی به نمایندگی از دولت وهابی عربستان سعودی تلاش دارد تا ریشه های مقاومت شیعی در منطقه را خشکانده و مانع از گسترش نفوذ مقاومت در منطقه شود.

بندر بن سلطان همچنین اعتراف کرده که عربستان عامل ترور «عماد مغنیه» از فرماندهان ارشد حزب الله بوده و عاملان ترور حریری نخست وزیر فقید لبنان را نیز می شناسد و هم اکنون درصدد براندازی نظام بشار اسد است.