آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۴۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سردار احمدی مقدم: عزت واقعی در قطع امیداز غیر خداست

فرمانده نیروی انتظامی محاصره و آزادسازی سوسنگرد درس آزادگی برای بشریت است تا علاوه بر کسب عزت، با ظالمان نیز مبارزه کنند.

سردار اسماعیل احمدی مقدم دیروز در مراسم سالگرد شکست محاصره سوسنگرد تاکید کرد: ماجرای آزادسازی سوسنگرد تکرار حادثه عاشورا در مقیاس دیگر بود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه عزت، سر خم کردن در پیش قدرتمندان و تن به سازش دادن با آنها نیست، گفت: عزت واقعی، قطع امید از غیر خدا و دل بستن به خدا است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه حمله سیاسی، جنگ دیپلماسی و... پرده ای از آزمایشات خدایی است، گفت: برای رسیدن و پیمودن مسیر کمال، باید از امتحانات عبور کرده و انقلاب ما نیز این امتحانات را تحمل کرده تا ان شاءالله پرچم به دست صاحب اصلی سپرده شود و خدای نکند که امتحانی بیاید و برود و دستاوردها را به متاع دنیا بفروشیم.

در این مراسم مهندس مهدی چمران که برادرش شهید دکتر چمران فرماندهی عملیات سوسنگرد را برعهده داشت، ضمن بیان خاطراتی از برادرش، در هنگام مجروحیت در عملیات رهاسازی سوسنگرد، گفت:چمران شیوه جدیدی از عملیات جنگی را طرح ریزی کرد به گونه ای که همیشه در این جنگ ها نیروهای زرهی در جلو حرکت کرده و نیروهای پیاده، نیروهای زرهی را پوشش می دادند. اما در عملیات شکست حصر سوسنگرد، این موضوع برعکس بود. به گونه ای که نیروهای پیاده جلو و نیروهای زرهی نیز آنها را پوشش می دادند.

وی ضمن توصیف و تشریح نحوه مجروحیت شهید چمران گفت: این صحنه هایی که من تعریف می کنم، فیلم هالیوودی نیست و ما تاکنون در نشان دادن این صحنه ها قصور کرده ایم و اگر تاریخ را به درستی منتقل می کردیم، چه بسا جوانان به فیلم های هالیوودی گرایش نداشتند.