آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۴۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

خریدار گرانترین تابلوی دنیا

سرانجام خریدار گرانترین تابلوی دنیا که به تازگی در یک مزایده در نیویورک به فروش رسید، مشخص شد.

به گزارش العالم، روزنامه نیویورک پست فاش کرد «میاسه بنت حمد آل ثانی» خواهر امیر قطر خریدار تابلوی «فرانسیس بیکن» نقاش انگلیسی است.

این تابلو در یک مزایده به مبلغ 142 میلیون دلار آمریکا در نیویورک به فروش رفت، و به عنوان گرانترین تابلوی نقاشی دنیا شناخته شد.

این روزنامه همچنین در سایت خود تاکید کرد که خواهر امیر قطر تمایل بسیار زیادی برای خرید مشهورترین آثار دارد، تا این آثار را در موزه ملی قطر قرار دهد.

این موزه قرار است اواخر سال 2014 افتتاح شود.

روزنامه انگلیسی «آرت ریویو» یک ماه قبل در گزارشی فاش کرد که «میاسه بنت حمد بن خلیفه آل ثانی» خواهر دوم امیر قطر که مسئول اداره موزه های این کشور است، سالانه یک میلیارد دلار در بازار هنر دنیا پول تزریق می کند.

این روزنامه نوشت که امیرنشین کوچک و ثروتمند قطر، در تلاش است تا جایگاهی مناسب را در زمینه هنر در جهان برای خود ایجاد کند. از این رو دختر امیر قطر در سال 2012 پس از خرید یک تابلو به قیمت 250 هزار دلار، جنجالی را به راه انداخت.

البته این روزنامه انگلیسی در کنار تمجید از خواهر امیر قطر و نام بردن از او به عنوان موثرترین فرد در دنیای هنر!، تاکید کرد که رژیم «آل ثانی» این امیرنشین کوچک را استبدادی اداره می کند، و قطر هنوز به نظامی لیبرال تبدیل نشده و همچنان از دموکراسی فاصله دارد.