آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۴۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

اختیاری شدن حجاب زنان پلیس اندونزی

زنان پلیس در اندونزی از دیروز مجاز به داشتن حجاب در هنگام ماموریت های اداری شدند. این گروه از نیروهای پلیس از هشت سال پیش براساس قانونی مجبور به کشف حجاب هنگام فعالیت های حرفه ای شده بودند.

گروه های اسلامی و حقوق بشری مدتهاست از اداره ملی پلیس اندونزی درخواست کرده بودند قانون ممنوعیت استفاده حجاب از سوی نیروهای پلیس زن این کشور را لغو کند.به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی اندونزی (آنترا)، ژنرال سوتارمان رئیس پلیس جدید اندونزی گفت که زنان پلیسی که مایل به پوشیدن روسری هستند می توانند هنگام ماموریت حجاب داشته باشند.

وی پس از نشستی با اعضای پلیس ملی اندونزی افزود: پلیس بودجه ای برای خرید روسری نیروهایش ندارد و زنان پلیس باید خودشان روسری بخرند.

این گزارش می افزاید: تصمیم جدید اندونزی برای اختیاری کردن حجاب زنان پلیس این کشور با خوشحالی زنان مسلمان پلیس مواجه شد.

این مقام پلیس اندونزی گفت که براساس مقررات همه زنان پلیس اندونزی ملزم به استفاده از روسری نیستند، اما پوشیدن روسری توسط زنان پلیس در آستانه «آچه» ضروری است.

تصمیم ممنوعیت استفاده از حجاب از سوی نیروهای پلیس اندونزی در سال 2005 میلادی توسط ژنرال «دای بچتیار» رئیس وقت اداره ملی پلیس اندونزی اتخاذ شد. وی به همه نیروهای پلیس دستور داده بود فقط از لباس های متحدالشکل رسمی پلیس استفاده کنند و اعلام کرد که پلیس های زن نباید حجاب داشته باشند.

در این میان در آن دوره هم تنها نیروهای پلیس زن آستان «آچه» از این قانون مستثنی شدند، زیرا براساس آیین نامه و مقررات داخلی این استان که بیشترین سهم مسلمانان اندونزی را دارد و دارای قوانین منطبق بر شریعت اسلامی است، بانوان در محافل عمومی موظف به داشتن حجاب هستند.

گفتنی است، اندونزی بیشترین جمعیت مسلمانان جهان را در خود جای داده است و مسلمانان 85 درصد جمعیت 240 میلیون نفری این کشور را تشکیل می دهند.