آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۴۵
اقتصادی
۴

رئیس اتحادیه: قیمت روغن و لاستیک علی رغم کاهش نرخ دلار پایین نیامد

رئیس اتحادیه روغن و لاستیک از وجود روغن و لاستیک بیش از نیاز بازار خبر داد و گفت: قیمت ها بالااست و در پی این موضوع خریداران چندان به بازار رجوع نمی کنند.

عباس سماواتی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در چند ماه گذشته که قیمت دلار به 3700 تومان رسید، روغن و لاستیک بنا بر این نرخ قیمت گذاری شده اند و با کاهش قیمت دلار دیگر قیمت این کالاها کاهش نیافت.

وی ادامه داد: 40 درصد از حجم لاستیک موجود در بازار کالای ایرانی است و مابقی به صورت وارداتی از کشورهای کره، ژاپن، هند، مالزی و اندونزی تامین می شود.

او تصریح کرد: قیمت محصولات وارداتی بنا بر کیفیت کالامتغیر است و در نهایت به سلیقه واردکننده است که چه نوع کالایی با چه نوع کیفیتی را وارد کند.

سماواتی بزرگترین معضل صنف روغن و لاستیک را سازمان امور مالیاتی دانست و گفت: این سازمان مالیات های سنگین همراه با ارزش افزوده از واحدها دریافت می کند و باعث ایجاد رکود در کسب و کار شده است.

وی همچنین گفت: واحدهای بدون جواز کسب نیز به عنوان یکی دیگر از معضلات اصناف به حساب می آیند.

به گفته رئیس اتحادیه روغن و لاستیک از 3 ماه گذشته افزایش قیمت روغن و لاستیک رخ نداده اما باید قیمت ها با ارز 3000 تومان نرخ گذاری شود.

او تاکید کرد: روغن تقلبی که روغن بی کیفیت ایرانی است با نام برندهای خارجی به فروش می رسند که این نوع روغن ها با روغن های تحت لیسانس متفاوت هستند.