آرشیو پنج‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۴۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

اتفاقات پشت پرده تکواندو و اظهار نظر سرمربی سابق تیم ملی

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در تازه ترین صحبت های خود می گوید دست هایی در پشت پرده ای وجود دارد که باعث شده سازمان تیم های ملی تشکیل شود.

هفته گذشته پولادگر، رییس فدراسیون تکواندو از تشکیل سازمان تیم های ملی خبر داد. پس از این تصمیم مرتضی کریمی در مصاحبه ای اظهار داشت: نفس تشکیل سازمان تیم های ملی تکواندو بسیار خوب است چرا که تکواندوی ما برنامه های زیادی دارد، اما دست هایی وجود دارد و اکنون و در فاصله چند ماه تا برگزاری انتخابات فدراسیون این مساله را مطرح کرده اند. بحث تشکیل سازمان تیم های ملی تکواندو را چند سال پیش مطرح کردیم و چندین سال مطرح بود اما این که به یکباره مطرح می شود که هر چه سریع تر باید تشکیل شود، جای تعجب دارد. سازمان تیم های ملی کارهای زیادی مانند دستورالعمل های استعدادیابی برای تیم های ملی، انتخاب مربیان، انتخاب بازیکنان، شرایط اردوها، شرایط انتخابی ها و تدوین آیین نامه ها باید انجام دهد. سرمربی سابق تیم ملی تکواندو با تاکید بر این که سازمان تیم های ملی باید تشکیل شود، گفت: با تشکیل این سازمان هیچ مشکلی ندارم، اما چرا در جلسه ای که به همین منظور تشکیل شد از قبل مدیر این بخش تعیین شده بود. هادی ساعی هم به همین مساله اعتراض داشت. سازمان تیم های ملی نقش سیاستگذاری کلی، تدوین آیین نامه و نظارتی باید داشته باشد و هیچ دخالتی در بقیه کارها نکند، اما گویا دوستانی که برای مدیریت آن تلاش می کنند نظر دیگری دارند.

کریمی افزود: بعد از آن که هادی ساعی برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو ثبت نام کرد، دوستان به تکاپو افتادند که حامیان او را کنار بزنند و بال و پرش را کوتاه کنند. این دوستان می خواهند آرام آرام او را در هر جای فدراسیون و تیم ملی که هستند، کنار بگذارند. شاید کنار گذاشتن من از تیم ملی هم در همین راستا بود، چون در مجمع رای داشتیم.