آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۴۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

اختصاص 11 میلیارد تومان به 42 فدراسیون

کمیته ملی المپیک که بیش از پنجاه درصد از بودجه مصوب امسال خود را دریافت کرده تاکنون 11 میلیارد و 100 میلیون تومان میان کمیته ملی پارالمپیک و 42 فدراسیون ورزشی توزیع کرده است. اشاره به سهم هر فدراسیون از بودجه تخصیص داده شده بخشی از گزارش مالی این کمیته است که در اختیار معاونت برنامه ریزی و راهبردی قرار داده شده است.

از سوی دولت و در لایحه بودجه سال 1392 در مجموع 42میلیارد تومان بودجه به کمیته ملی المپیک اختصاص داده شد. تا به امروز که هشت ماه از سال جاری می گذرد بیشتر از 50 درصد از بودجه مصوب در اختیار این کمیته گذاشته شده است. مسئولان کمیته ملی المپیک که طی نیمه نخست امسال با سه رویداد مهم آسیایی مواجه بودند، بخشی از بودجه دریافتی را صرف اعزام ورزشکاران به این مسابقات کردند اما تقریبا نیمی از بودجه میان کمیته پارالمپیک و 42 فدراسیون ورزشی توزیع شده است. در مجموع و تاکنون کمیته ملی المپیک 21 میلیارد و 700 میلیون تومان از بودجه مصوب امسال خود را دریافت کرده است. از این میزان بودجه دریافتی 11 میلیارد و 100 میلیون تومان سهم کمیته ملی پارالمپیک و 42 فدراسیون ورزشی بوده است که در مقاطع مختلف در اختیار آنها قرار داده شده است.

کشتی بیشتر از همه پول گرفته است

اتومبیلرانی، اسکواش، اسکی، پرورش اندام، بدمینتون، بسکتبال، بوکس، بولینگ و بیلیارد، تکواندو، تنیس، تنیس روی میز، تیر و کمان، تیراندازی، جودو، چوگان، دوچرخه سواری، دوومیدانی، ژیمناستیک، سوارکاری، شطرنج، شمشیربازی، شنا، فوتبال، قایقرانی، کاراته، کبدی، کشتی، گلف، ناشنوایان و بیماری های خاص و پیوند اعضا، نجات غریق، والیبال، وزنه برداری، هاکی، هندبال، ووشو، اسکیت، ورزش های رزمی، کوهنوردی، ورزش های سه گانه، انجمن های ورزشی، ورزش های همگانی و ورزش های باستانی فدراسیون هایی هستند که در مقاطع مختلف از تخصیص بودجه همراه با کمیته ملی پارالمپیک صاحب بودجه شده اند. در این بین کمیته ملی پارالمپیک 2 میلیارد و 175 میلیون تومان بودجه دریافت کرده است. از میان فدراسیون ها نیز کشتی با دریافت 735 میلیون تومان بیشترین سهم را از اعتبارات تخصیص داده شده، داشته است.