آرشیو پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۴۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

کارشناسان ایرانی برای بررسی قرارداد کرسنت به امارات می روند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تیمی از کارشناسان ایران برای بررسی و پیگیری قرارداد کرسنت به امارات سفر می کنند.

امیرعباس سلطانی روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: وزیر نفت دیروز در کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد که پرونده کرسنت را به صورت شفاف پیگیری می کند تا حقی از بیت المال ضایع نشود.

وی اظهار کرد: بر این اساس مقرر شد که تیم کارشناسان ایران برای مدیریت و رفع اختلاف موجود و اجرای این قرارداد، به کشور امارات سفر و موضوع را با عزمی جدی حل کنند.

سلطانی تصریح کرد: چند سال از امضای قرارداد کرسنت می گذرد ولی به دلیل برخی اختلاف نظرها و نقدهایی که در نحوه اجرای آن بوده، گاز ایران به امارات فروخته نشد و طرح متوقف شده است.

قرارداد فروش گاز ایران به امارات متحده عربی با شرکت نفت الهلال موسوم به «کرسنت پترولیوم» در سال 1381 امضا و به موجب آن مقرر شد از سال 2005 میلادی به مدت 25 سال و به میزان روزانه 600 میلیون فوت مکعب گاز میدان مشترک سلمان از طریق خط لوله به امارات صادر شود، اما به دلیل بروز اختلاف نظر بین دو طرف درخصوص بندهایی از قرارداد، تاکنون این قرارداد اجرایی نشده است.