آرشیو دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲، شماره ۳۰۷۸
استان ها
۱۸

افزایش12 درصدی مشترکان گاز طبیعی خراسان شمالی

فاطمه برزگر

دنیای اقتصاد - بجنورد – مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی از افزایش 12 درصدی تعداد مشترکان گاز طبیعی در یک سال گذشته خبر داد.

حسین تقی نژاد تعداد مشترکان گاز استان را 200 هزار مشترک برشمرد و افزود: در حال حاضر همه شهرهای استان به جز شهر راز از نعمت گاز برخوردارند.

وی، تعداد روستاهای بهره مند از گاز طبیعی را نیز 291 روستا اعلام و اظهار کرد: این در حالی است که در ابتدای تاسیس استان فقط 26 روستا از نعمت گاز برخوردار بودند.

تقی نژاد با اشاره به اینکه در مهرماه سال گذشته میانگین مصرف مستقیم گاز در استان در هر روز یک میلیون و 21 هزار و 708 متر مکعب بوده است، گفت: این مقدار مصرف در همین مدت طی امسال به یک میلیون و 125 هزار و 148 متر مکعب افزایش یافت که دلیل این افزایش مصرف، تعداد مشترکان است.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان 12درصد افزایش یافته است، گفت: با وجود این که پیش بینی می شد، مصرف گاز به رقم یک میلیون و 141 هزار و 787 متر مکعب برسد، اما به این رقم نرسید و با همکاری مردم و رعایت الگوی مصرف گاز توسط مردم، در مصرف این انرژی پاک، 5/1 درصد صرفه جویی شده است.

تقی نژاد همچنین ضمن تاکید بر رعایت موارد ایمنی در هنگام استفاده از وسایل گازسوز، اظهار کرد: متاسفانه در این استان استفاده از بخاری در حمام و اجاق پلوپز در منازل بیشترین سهم را در بروز حوادث بخش گاز به خود اختصاص داده است که از هم استانی های عزیز تقاضا داریم در این زمینه رعایت نکات ایمنی را جدی بگیرند.

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: اطمینان از سالم و استاندارد بودن وسایل گرمایشی گازی قبل از استفاده ازآن، کنترل بست های اتصال شیلنگ گاز تا نشتی نداشته باشد، اطمینان از باز بودن مسیر دودکش ها و مجهز کردن وسایل گازسوز به دودکش با کلاهک H از موارد دیگری است که مشترکین باید به آن توجه داشته باشند.

تقی نژاد میزان مصرف گازطبیعی در استان خراسان شمالی را دو میلیارد و 250 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال این رقم به دو میلیارد و 300 میلیون متر مکعب برسد.