آرشیو سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲، شماره ۱۹۰۲
سیاست
۳

پیامک: 30004699

الو شرق 88640260

کاهش قیمت طلایعنی خبر خوش برای بهبود اوضاع اقتصاد جهانی. قیمت طلای جهانی در سال 1999 با 70درصد کاهش به 251دلار در هر اونس رسید، این درحالی است که تقریبا 20سال قبل از آن یعنی در سال 1980 هر اونس طلا850دلار بود که پس از 26سال یعنی در سال 2006 به رکورد قیمت 850دلار رسید. بنابراین هم اکنون نیز به دلیل توقف یا کاهش قریب الوقوع محرک انبساطی پولی فدرال رزرو آمریکا که به دلیل وقوع بحران مالی جهانی از سال 2008 تاکنون اجرا می شده، به دلیل بهبود اوضاع اقتصاد جهانی قیمت هر اونس طلابه قیمت قبل از بحران 2008 برخواهد گشت یعنی هر اونس طلابه زیر 850دلار کاهش خواهد یافت و اگر با کاهش 70درصدی مواجه شود قیمت هر اونس طلانسبت به رکورد هزارو900دلاری به 571دلار خواهد رسید.

لطف کنید درصد افزایش حقوق معلمان را در سال93 اعلام کنید. به خدا بچه هایمان کم خونی گرفتند.

معلمی از لرستان

جمله معروف (دروغ کلید همه بدی هاست) جمله کاملادرست و صحیحی بوده و هست، منتها امروزه و در شرایط دشوار کنونی این جمله را باید به آن اضافه یا جایگزین کرد که: فقر کلید همه بدی هاست، بنابراین دولت جدید و محترم باید به این مطلب بسیار مهم و نکته ارزشمند توجه و عنایت ویژه کند.

محمود بلیغیان- اصفهان

با کمال تواضع و احترام به بزرگان، به نظر بنده بهترین و صادقانه ترین ماخذ و منبع و مرجعی که دولت تدبیر و امید رییس جمهور محترم می توانند از مسایل و مشکلات مختلف و گوناگون و روزمره مردم و کشور و نظرات سازنده و راهکارهای مقابله با آنها و راه حل ها، به منظور تدابیر و اخذ تصمیم گیری های لازم و مقتضی و ضروری بهتر و بیشتر اطلاع و آگاهی کسب کنند، دقت و توجه مخصوص به همین مطالب نوشته و چاپ شده و نظرات و پیشنهادات و انتقادات مردمی، در روزنامه های مردمی و متعهد، مانند همین روزنامه «شرق» و جراید و نشریات دیگر و به طورکلی مطبوعات دلسوز و متعهد دیگر داخلی کشور عزیزمان، ایران اسلامی است، خداوند یار و یاور و نگهدار همه خدمتگزاران مردم باشد.

تشویق و جریمه مشترکان برق می تواند یکی از اقدامات موثر در صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف باشد. توصیه می شود مسوولان محترم وزارت نیرو درصورت نتایج مطلوب و رضایت بخش بودن این طرح را ماندگار کنند.