آرشیو چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲، شماره ۵۵۳۲
شوک امروز
۱۶

شوک حادثه

مرگ خاموش پدر و کودک در گازگرفتگی

قاتل نامرئی در بومهن جان پدر و کودک خردسال وی را گرفت، جوان 17ساله لردگانی نیز به همین خاطر به کام مرگ خاموش رفت.

مسئول شیفت آتش نشانی بومهن گفت: این حادثه ساعت 13 دوشنبه 18آذرماه به آتش نشانی بومهن اطلاع داده شد که آتش نشانان با ورود به خانه ای در محله صنوبر این شهر با اجسادی به نام های محمد طاهر کودک 2 ساله و محسن نیکو پدر 24 ساله این کودک مواجه شدند.

به گفته حجت اله شکوری، تکنیسین اورژانس منطقه نیز با حضور در محل و معاینه اولیه اجساد، مرگ بر اثر خفگی ناشی از گازگرفتگی را تایید کرد که به گفته وی ساعت های زیادی از مرگ آنان گذشته بود.

اجساد قربانیان این حادثه برای علت دقیق تر مرگ از سوی فرماندهی انتظامی شهر پردیس به پزشکی قانونی منتقل شد. کارشناسان آتش نشانی معتقدند برای پیشگیری از وقوع گاز گرفتگی لازم است ضمن توجه به توصیه های ایمنی در مورد اطمینان از نحوه صحیح نصب وسایل گازسوز از سوی متخصصان و اهل فن باید از لوله و دودکش های استاندارد و مجاز استفاده کرد و راه ورود و خروج هوا به داخل خانه را به کلی مسدود نکرد.

مرگ جوان 17 ساله لردگانی

یک جوان 17 ساله لردگانی نیز قربانی گازگرفتگی شد و به کام مرگ فرو رفت.

فرامرز شاهین سرپرست اورژانس چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر افزود: در پی تماس شهروندان با اورژانس 115 لردگان، یک گازگرفتگی اطلاع داده شد که مرگ این جوان براثر استنشاق گاز منوکسید کربن پس از حضور کارشناسان این مرکز تایید شد.

وی علت بروز این سوانح را بی توجهی به اصول ایمنی در نصب و استفاده از دودکش برای آبگرمکن های دیواری، پکیج و شوفاژ و استفاده از اجاق های خوراک پزی به جای وسایل گرمایشی استاندارد دانست.

شاهین خاطرنشان کرد: با آغاز فصل سرما، برخی شهروندان برای گرم کردن واحدهای مسکونی یا محل کار خود بدون توجه به اصول ایمنی اقدام به نصب وسایل گرمازا می کنند که این اقدام موجب بروز سوانح و مسمومیت شدید و حتی منجر به مرگ می شود.