آرشیو دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۶۶
اقتصادی
۴

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خبر داد: راه اندازی بزرگترین ایستگاه جمع آوری و تزریق گاز در بوشهر

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از راه اندازی یکی از بزرگترین ایستگاه های جمع آوری و تزریق گاز کشور در آینده نزدیک خبر داد.

حمید بورد در گفت وگو با ایسنا گفت: با بهره برداری از این طرح، تولید نفت خام از میدان نرگسی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به این که ایستگاه جمع آوری و تزریق گازهای همراه میدان نفتی نرگسی یکی از بزرگترین و مهمترین ایستگاه های تزریق گاز در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است گفت: یکی از اهداف اجرای این طرح تعهد به برنامه های تولید صیانتی است.

وی با اشاره به این که این واحد جمع آوری و ترزیق گاز در شمال استان بوشهر ساخته شده گفت: ظرفیت جمع آوری گازهای همراه و تزریق روزانه این واحد 19 میلیون فوت مکعب است.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: بعد از اتمام مراحل نصب تجهیزات و به منظور بازرسی های فنی و ایمنی، این ایستگاه هم اکنون با تزریق روزانه حدود 15 میلیون فوت مکعب گاز در مرحله راه اندازی آزمایشی قرار دارد.

به گفته بورد، طرح جمع آوری و تزریق گازهای همراه میدان نفتی نرگسی در آینده با حضور مقامات عالی وزارت نفت به طور رسمی راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار کرد: تداوم تزریق گاز به میدان نفتی نرگسی علاوه بر حفظ محیط زیست، موجب افزایش فشار مخزن آسماری میدان نرگسی در راستای تولید صیانتی از این میدان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب پیش بینی کرد: تزریق گاز در بلندمدت موجب افزایش نفت تولیدی این میدان به میزان 3 هزار بشکه در روز شود.