آرشیو پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۰۶۷۴
تصویر روز
۷

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور خبر داد: سل و هپاتیت ارمغان آب آشامیدنی اهواز

اهواز- خبرنگارکیهان:

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:درگذشته مدیریت کلان در خوزستان سلامت محور نبوده و نگاه آنها فقط تولید ثروت بوده است.

دکتر اسماعیل ایدنی در مراسم معارفه اش به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با عنوان این مطلب افزود: در استان خوزستان چالش های بسیار جدی که توسط صنایع، تغییرات در سدها و سرچشمه های رودخانه به وجود آمده که این تغییرات بدون توجه به اکوسیستم استان و پایین دست، رودخانه ها را تحت تاثیر قرار داده است و بیماری هایی را برای استان بوجود آورده است. وی تصریح کرد: در گذشته نگاه توسعه ای مبنی بر تولید ثروت در استان بود درحالی که توسعه پایدار توسعه ای است که انسان سالم در آن نقش داشته باشد و این بزرگ ترین چالش ماست.

ایدنی عدالت در سلامت را یکی از چالش های استان خوزستان عنوان کرد و گفت: در بعضی از مناطق اهواز با بیماری هایی مانند سل، هپاتیت مواجه هستیم که ناشی از آب آشامیدنی ناسالم است و براساس شاخص های بهداشتی، خوزستان در میانه شاخص های سلامت کشور قرار دارد.

وی بیشتر آموزش های بیمارستانی در سطح پزشکی عمومی و تخصصی را متناسب با ظرفیت های بازار کار ندانست و گفت: عمده آموزش های بیمارستان آموزش براساس بیماران بیمارستانی است در آینده مشکلاتی را برای فارغ التحصیلان به وجود می آورد.