آرشیو سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲، شماره ۳۱۰۵
ورزش
۲۴

برگزاری چهل و ششمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی

حضور عبدالله موحددر شبکه ورزش

امروز 17 دی چهل و ششمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی است. خیلی ها به او لقب پوریای ولی زمانه یا رستم دستان شاهنامه را دادند، اما شاید بتوان گفت «او نه رستم بود و نه پوریای ولی. او غلامرضا تختی بود.» «هیچ چیز نمی تواند مرا خوشحال کند؛ پول، مدال طلاو حتی عشق... نسبت به این مردمی که به فرودگاه آمده اند، احساس شرمندگی می کنم.

راستی چقدر محبت بدهکارم!؟ من چرا باید کشتی بگیرم؟ چرا باید همراه تیم مسافرت کنم، تا سبب این همه مراجعت باشم؟ اگر پاسخ به این پرسش را می دانستم، من هم می توانستم ادعا کنم؛ چون دیگران هستم... وقتی کسی نداند چه عاملی سبب خوشحالی اش خواهد شد، بی تردید نخواهد توانست بگوید چرا کشتی می گیرد و چرا همراه تیم مسافرت می کند.»

این بود آخرین گفتار جهان پهلوان غلامرضا تختی در هنگام عزیمت به آخرین سفر خود، در میان خیل عظیم مردمی که برای بدرقه او و همراهانش آمده بودند. چهل و ششمین سالمرگ جهان پهلوان تختی امروز در آرامگاه مرحوم واقع در ابن بابویه شهر ری برگزار می شود. در همین رابطه برنامه روح پهلوانی شبکه ورزش امشب ساعت 21 با حضور عبدالله موحد قهرمان نامدار ایران روی آنتن می رود.