آرشیو چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۸۷۴
سیاسی
۳

پیدا وپنهان

خودداری بایدن از ارائه اطلاعات به نتانیاهو: جو بایدن در دیدارش با نتانیاهو از ارائه جزییات اجرای توافق هسته یی میان ایران و قدرت های جهانی خودداری کرده است.

به گزارش فارس به نقل از دبکا، ظاهرا معاون رییس جمهوری امریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل از ارائه جزییات توافقات صورت گرفته میان ایران و گروه 1+5 و نحوه اجرای این توافق به او خودداری کرده است.

گفته می شود همین پنهانکاری ها نگرانی هایی را در اسراییل مبنی بر کاهش شدید روابط دولت اوباما و دولت نتانیاهو ایجاد کرده است.

ظریف اشتباه مترجم خود را تصحیح کرد: در جریان سفر محمد جواد ظریف به لبنان، وزیر امور خارجه پس از آنکه تاج گلی بر مزار قربانیان انفجار اخیر روبه روی سفارتخانه ایران گذاشت، در جمع خبرنگاران حاضر و در بخشی از سخنان خود گفت: «اندیشه تکفیری و تندروی، میان ایرانی، لبنانی، سوری و سعودی تفاوتی قائل نمی شود.»به گزارش انتخاب، مترجمی که وظیفه ترجمه صحبت های محمد جواد ظریف را به عربی بر عهده داشت، در ترجمه این بخش گفت: «الفکر التکفیری و التطرف لایفرق بین لبنانی وایرانی وسوری». وی کلمه «سعودی» را در ترجمه عربی تکرار نکرد که با واکنش وزیر امور خارجه روبه رو شد. ظریف ضمن یادآوری عبارت دقیق خود از مترجم خواست که جمله را صحیح ترجمه کند که در نتیجه مترجم فوق جمله را مجددا ترجمه و تکرار کرد.