آرشیو چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲، شماره ۲۸۷۴
اقتصاد
۴

پرسه در بازار

کاهش 7/39 درصدی تولید کامیون

تولید کامیون در کشور 7/39 درصد کاهش یافته است. براساس جدیدترین آمارهای رسمی تولید انواع کامیون در کشور با افت 7/39 درصدی از 847 دستگاه در آذر ماه 91 به 511 دستگاه کاهش یافته است. در این مدت تولید در شرکت ارس خودرو دیزل با کاهش 5/93 درصدی از 31 دستگاه به دو دستگاه رسیده است. تولید در شرکت ایران خودرو دیزل نیز با کاهش 6/63 درصدی از 129 دستگاه به 211 دستگاه کاهش یافته است. تولید در شرکت زامیاد نیز با افت صد درصدی از یک دستگاه به صفر رسیده است. آذرماه امسال تولید انواع کامیون در شرکت سایپا دیزل با کاهش 66 درصدی از 235 دستگاه به 80 دستگاه کاهش یافته است.

کنیا متقاضی تراکتورهای ایران

ایران برای برقراری پرواز مستقیم به کنیا برای افزایش تعاملات تجاری و علاقه مندی کنیا به خرید تراکتورهای ایرانی در دیدار نعمت زاده وزیر صنعت با رییس مجلس سنای کنیا مطرح شد. محمد رضا نعمت زاده در دیدار رییس مجلس سنای کنیا با وی افزود: روابط تجاری متناسب با سطح روابط سیاسی نیست و ما علاقه مند به افزایش روابط و توسعه آن هستیم. نعمت زاده نبود خط پروازی مستقیم به این کشور و نیز وجود تحریم ها را عامل عدم توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور برشمرد و بر گسترش و توسعه آن تاکید کرد.

توزیع 120 هزار تن مرغ

مصیب محمدیان شمالی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه برای هر دوره سبد کالا60 هزار تن مرغ نیاز است، گفت: با قرارداد جدید شرکت پشتیبانی با مرغداران برای خرید 50 هزار تن مرغ طی 6 ماه علاوه بر خریدهای قبلی، نگرانی تولیدکنندگان از بازار برطرف می شود. وی درباره جلسه با اتحادیه مرغداران گوشتی برای برطرف شدن نگرانی تولید کنندگان از عرضه و تقاضا در بازار به دلیل عرضه سبد کالا، اظهار داشت: تاکنون و طی این چند روز جلسه یی با این اتحادیه نداشتیم ولی اینکه آنها پیشنهاد داده اند بخشی از مرغ سبد کالابه صورت گرم تامین شود تا وضعیت عرضه و تقاضا در بازار در زمان توزیع سبد کالابه هم نریزد، تفاوتی در اصل موضوع نمی کند زیرا خرید پشتیبانی امور دام همیشه ادامه خواهد داشت.