آرشیو دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۳۱۳۳
فرهنگ و هنر
۳۲

انتقاد حجت اله ایوبی از فضای روشنفکری و سیاسی سینمای ایران

سینماگران برای مردم فیلم بسازند

رئیس سازمان سینمایی معتقد است ساخت فیلم در فضاهای روشنفکری، سیاسی یا حتی اجتماعی تنها بخشی از دغدغه های مردم است ولی همین فضای روشنفکری و سیاسی بخش بزرگی از سینما را دربرگرفته که باعث بی انگیزگی مردم برای سینما رفتن شده است.

حجت اله ایوبی رئیس سازمان سینمایی که طبق صحبت های خودش به شدت دغدغه مردم، سینما و سینماگران را دارد، معتقد است آنچه در حال حاضر از سینما می بینیم کاملامطلوب نیست؛ چراکه وضعیت فعلی سینمای ایران هنوز محصول حال و هوای گذشته است. این مدیر سینمایی در گفت وگویی با خبرگزاری مهر بر توجه مردم به فیلم های سینمایی و آشتی سینماگران با مردم اشاره کرد. او همچنین گفت که ساخت فیلم پرامید باید در دستور فکر و اندیشه فیلمسازان ایرانی قرار گیرد.

ایوبی در بخشی از این گفت و گو اشاره کرد: معتقدم ارتباط سینما با مردم تا اندازه ای قطع شده است و از سوی دیگر وضعیت سرمایه گذاری در سینما، سالن های نمایش فیلم و درنهایت گیشه خراب است و متاسفانه تهیه کننده، کارگردان و نویسنده کمتر به فکر مردم، گیشه و در نگاه کلی تر سینما هستند. از همین رو امیدوارم ارتباط بین مردم و سینماگر هرچه بیشتر و بهتر برقرار شود. سینماگر باید بداند که برای مردم فیلم می سازد نه برای جشنواره. از همین رو فکر و ذکر فیلمساز نباید معطوف به هیچ جشنواره ای حتی جشنواره فیلم فجر باشد. در واقع، فیلمساز باید به این باور برسد که برای مردم فیلم بسازد؛ فیلم هایی که بازتاب دیدگاه و دغدغه مردم است.

او در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به طرح «سینما سلام» گفت: قطعا این طرح آغاز خوبی است و نباید تنها به خسارت هایی چون شکسته شدن شیشه گیشه برخی سینماها که در این روز رخ داد، پرداخت؛ چراکه اجرایی شدن طرح «سینما سلام» پیام بزرگی به همراه داشت و نشان از علاقه مندی مردم و خانواده ها به سینما بود.