آرشیو دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۳۱۳۳
فرهنگ و هنر
۳۲

توضیح صالحی درباره تشییع غریبانه فرزانه

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حضور نیافتن مسوولانی از این وزارتخانه در مراسم تشییع پیکر بهمن فرزانه توضیح داد و از اینکه امکان شرکت در مراسم را نداشته، ابراز تاسف کرد.

سیدعباس صالحی در گفت وگو با «ایسنا»، درباره علت حضور نیافتن مسوولانی از وزارت ارشاد در مراسم تشییع پیکر بهمن فرزانه که با حضور تعداد اندکی برگزار شد، گفت: من خودم از مشهد آمده ام. دلم می خواست در مراسم شرکت کنم. جمعه که خبر رسید، خاکسپاری ایشان در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) را به شکل تلفنی پیگیری کردم.

آقای مسجدجامعی هم در بازدیدهای داخل شهر بودند. نامه را غیررسمی رساندیم و گفتیم جوری نباشد که خانواده فرزانه صبح شنبه گرفتار کارها شوند. به همین دلیل روز جمعه کارها پیگیری شد. متاسفم که در مراسم نبودم. امیدوارم بتوانم حضوری به خانواده ایشان تسلیت بگویم.

مراسم خاکسپاری بهمن فرزانه، مترجم و نویسنده پیشکسوت، ظهر شنبه، 19 بهمن ماه، با حضور خانواده اش و چند نفر از ناشران آثارش در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) برگزار شد.

پیکر بهمن فرزانه در قطعه 255، ردیف 37، شماره 10 در کنار افرادی همچون کاظم معتمدنژاد، علیرضا فرهمند، احمد کسیلا، عباس حری و شکراله بابان آرام گرفته است.

در مراسم خاکسپاری مترجم «صد سال تنهایی» مارکز، علاوه بر خانواده فرزانه، امیر حسین زادگان و احمد تهوری از نشر ققنوس، محمد حسینی از نشر ثالث و محمد یراقچی از انتشارات کتاب پنجره حضور داشتند.