آرشیو دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲، شماره ۳۱۳۳
تاریخ و اقتصاد
۳۱
واکاوی

ملی شدن بانک ها پس از انقلاب

یکی از موضوعاتی که در ماجرای ملی شدن بانک ها سوال برانگیز شد این است که مهندس بازرگان در بیانیه منتشرشده در خرداد 58 از «مدیریت» بانک های خصوصی از سوی دولت می گوید و «مالکیت» را متعلق به مردم می داند، درحالی که در عمل بانک های خصوصی پس از ملی شدن به مایملک دولت بدل شدند.

معین فر که خود پیشنهاددهنده ملی شدن بانک ها در شورای اقتصاد بوده، می گوید: مولوی رئیس کل وقت بانک مرکزی و اردلان وزیر دارایی، «معتقد بودند دولت نباید مدیریت بانک ها را ملی کند، بلکه به صورت موقت می تواند مدیرانی انتخاب کند تا بانک ها را اداره کنند. آقای مولوی خصوصا معتقد بود بانک مرکزی باید برای بانک ها مدیران دوره گذار انتخاب کند و بعد که اوضاع سامان پیدا کرد، مدیران منصوب شده، از بانک ها خارج شوند و مدیران قبلی بانک ها را تحویل خواهند گرفت.»

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.