آرشیو دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۱۹۶۷
اقتصادی
۸

خبر

تکذیب خروج قرارگاه خاتم از یک پروژه نفتی

فارس: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با بیان اینکه ناتوانی کارفرما در تامین مالی به معنای گرفتن پروژه از پیمانکار نیست، اضافه کرد: تامین منابع مالی در قالب تسهیلات ارزی و با مبادله قرارداد سه جانبه بین کارفرما، قرارگاه و یکی از بانک ها برای اجرای خط ششم گاز سراسری انجام یافته و پروژه فعال است.

860 هزار خانوار ایرانی مسکن یک اتاقه دارند

مهر: وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 860هزارخانوار ایرانی در مسکن کوچک (یک اتاق و کمتر) زندگی می کنند.

قیمت بنزین سال 93 باید 1760تومان می شد

ایرنا: مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بیان اینکه در سال جاری مبلغ 210هزارمیلیاردتومان سوخت در کشور سوزانده شد، گفت: در صورت اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه ها قیمت بنزین در سال 93 باید هزارو760تومان می شد که البته این امر عملی نخواهد شد.

گرانی آب تا پایان سال قطعی شد

تسنیم: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: افزایش تعرفه آب هنوز ابلاغ نشده اما استفاده از مجوز افزایش تعرفه که در قانون بودجه92 به دولت داده شده برای افزایش قیمت آب در سال جاری قطعی است.

ساخت 2پالایشگاه گاز متوقف شد

مهر: معاون وزیر نفت با اشاره به اولتیماتوم وزارت نفت به بانک صادرات برای تعیین تکلیف تامین منابع مالی ساخت دو طرح عظیم پالایشگاهی از احتمال لغو قرارداد ساخت پالایشگاه بیدبلند2 و طرح استحصال اتان پالایشگاه پارسیان خبر داد و گفت: هم اکنون عملیات اجرایی این دو طرح متوقف شده است.

واردات محصولات چینی با تعرفه اختصاصی

شرق: صنعت تایر ایران به دلیل عدم توان مقابله با قیمت تولیدات چینی درخواست تعیین تعرفه ای مخصوص محصولات چینی را به دولت ارایه کرد. در حال حاضر با تعرفه 6 و 15درصدی فعلی قیمت تولیدات چینی که در سطح کیفی نازلی قرار دارد، بسیار کمتر از نرخ تولیدات داخل و سایر کالاهای وارداتی است.