آرشیو پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۵۶۰۰
صفحه آخر
۲۴

فرهاد توحیدی: خانه سینما هیچ وقت سیاسی نبوده است

فصل خوب خانه سینما

زهرا لاجوردی نیا

پس از باز شدن خانه سینما مجمع عمومی فوق العاده با حضور گسترده سینماگران برگزار شد. همچنین هیات مدیره فعلی ابقا شدند و در نهایت پس از برگزاری مجمع های اصناف خانه سینما و برگزاری انتخابات داخلی آن ها، مجمع عمومی خانه سینما برگزار و انتخابات جدیدی صورت گرفت.

هفته آینده نیز مجمع عمومی خانه سینما برگزار می شود تا اساسنامه اصلاح شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ و اعضای هیات مدیره را تعیین کنند.

فرهاد توحیدی، سخنگوی خانه سینما که خواست و اراده سیاسی عده ای را عامل تعطیلی خانه سینما می داند، به ایران گفت: در دولت یازدهم، ما با اثبات این که تعطیلی در پی بهانه های واهی و اراده سیاسی عده ای صورت گرفته بود و با متقاعد کردن مسئولان از این بابت که خانه سینما فعالیت سیاسی ندارد، زمینه بازگشایی آن را فراهم کردیم و وزارت ارشاد و معاونت سینمایی، هنرمندان را به خانه خود بازگرداندند.

وی در خصوص تغییرات اعمال شده در اساسنامه از سوی وزارت ارشاد به ایران گفت: تغییرات اساسنامه شامل مواردی است که میان خانه سینما و وزارت ارشاد محل مناقشه بود. اکنون توافق هایی برای حل این موارد حاصل شده است؛ شکل برگزاری مجمع عمومی، نوع فعالیت آن، شرایط انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان و نحوه انتخاب مدیرعامل اصلاحاتی بود که پس از مذاکره میان خانه سینما و وزارت ارشاد مورد توافق قرار گرفته است.

توحیدی با اشاره به این که مجمع عمومی خانه سینما در هفته آینده برگزار می شود، ادامه داد: برگزاری انتخابات اعضای هیات مدیره، انتخاب بازرسان خانه سینما و انتخاب سه عضو شورای صیانت از جمله مهمترین دستورالعمل های جلسه است و وضع روشن تری از خانه سینما به هنرمندان ارائه خواهد داد.

بنابراین گزارش، خرداد 91 خانه سینما به بهانه فعالیت های سیاسی توسط مسئولان وقت وزارت ارشاد تعطیل شد. هیات های مختلف ساماندهی و بازگشایی هم راه به جایی نبردند و شمقدری نامه رئیس دولت پیش را برای بازگشایی خانه سینما نادیده گرفت و با تمام حرف ها و وعده های مسئولان، این اتفاق خوشایند برای سینماگران ایران رخ نداد.

شهریور امسال اما روزهای خوشی را برای اهالی سینما رقم زد و ضمن انتخاب علی جنتی در کسوت وزیر ارشاد و حجت الله ایوبی در مقام معاونت سینمایی، 21 شهریور هنرمندان سینما به خانه خود بازگشتند تا فعالیت های خود را از سرگیرند.