آرشیو چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲، شماره ۳۹۳۹
رسانه: رادیو و تلویزیون
۱۰

چهره های هنری و ورزشی در برنامه سال تحویل شبکه آموزش

ویژه برنامه سال تحویل شبکه آموزش با نام بیست و بیست و هفت دقیقه به تهیه کنندگی امیر قمیشی از ساعت 10 پنجشنبه بیست و نهم اسفند پخش می شود.

قمیشی در این باره به جام جم گفت: ویژه برنامه تحویل سال شبکه آموزش از 20 روز قبل و از نهم اسفند آغاز شد. برای روز پنجشنبه بیست و نهم اسفند از ساعت 10 میان برنامه خاصی تدارک دیده ایم که تا ساعت 17 ادامه دارد. از این ساعت به بعد پخش برنامه اصلی سال تحویل آغاز می شود. در این برنامه، طنزپردازانی که به مرحله نیمه نهایی و نهایی قند پهلو راه پیدا کرده بودند، حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: ویژه برنامه تحویل سال شبکه آموزش با دیگر شبکه های تلویزیونی تفاوت دارد. ما به هیچ وجه از چهره های هنری اعم از بازیگران، خوانندگان و ورزشی ها دعوت نخواهیم کرد و مهمانان ما طنزپردازان عرصه مکتوب اعم از شاعران، نثرنویسان، طراحان و کاریکاتوریست ها هستند.

قمیشی با اشاره به بخش پرونده سازی این برنامه گفت: در این بخش پرونده ای برای کاریکاتورهای جریانساز دهه 60 و 70 خواهیم داشت. در این برنامه با چهره های سیاسی و مسئولان دولت های دهه 70 از جمله دکتر علی اکبر ولایتی، حداد عادل، دکتر مرندی، دکتر محمدعلی نجفی و سیدمحمد غرضی گفت وگو خواهیم داشت. احمد عربانی گفت وگو را تهیه کرده است.

این تهیه کننده با اشاره به بخش کتابخانه گفت: این بخش را ابوالفضل زرویی نصرآباد اجرا می کند. در برنامه سال تحویل ستاره های ادبیات طنز حضور خواهند داشت و بینندگان می توانند شاهد شعرخوانی شاعران طنزپرداز باشند. دوربین برنامه در فومن همراه با ریحان صفت، در طرقبه با قاسم رفیعا، در مشهد با رضا رفیع و در شیراز با نجفی است.

وی ادامه داد: همچنین سروده های ابوالقاسم حالت در قالب نماآهنگ پخش می شود. بخش جذابی با نام ر از گل آقا خواهیم داشت. داور مسابقه خیلی مردمی هم ناصر فیض است و او به صورت آنلاین آثار مردم را داوری می کند. بخش قصه گویی طنز هم به عهده ابوالفضل زرویی نصرآباد است. همچنین در حاشیه برنامه سال تحویل، بزرگداشت چهره های سرشناس ادبیات طنز هم خواهیم داشت.

سیدوحید حسینی، کارگردان هنری برنامه است و رضا رفیع و شهرام شکیبا برنامه را اجرا می کنند.