آرشیو سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۳۹۴۹
اقتصاد
۴

سهام عدالت تا 2 سال آینده هم آزاد نمی شود

رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: سهام عدالت تا دو سال آینده نیز آزاد نخواهد شد و حتی اگر امروز هیات وزیران به آزادسازی سهام عدالت رای دهد، این فرآیند دو سال به طول می انجامد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در نشست خبری از واگذاری شرکت های باقیمانده در گروه یک و 2 تا پایان امسال خبر داد و گفت: امسال تلاش می کنیم همه شرکت های مشمول واگذاری که در گروه یک یا دو باقی مانده است، به فروش برسانیم.

وی ادامه داد: همچنین در صورتی که شرکت جدیدی نیز براساس قانون به فهرست واگذاری ها اضافه شود، آنها را نیز به فروش می رسانیم.

پوری حسینی درباره واگذاری های سال جاری در بورس گفت: واگذاری های امسال بورسی اکثرا مشمول شرکت های گروه 2 می شود که معمولا20 درصد یا کمتر از سهام آنها باقی مانده است. احتمال دارد هیات دولت مجوز فروش باقی این سهام را به ما بدهد.به گفته وی در سال گذشته هیات دولت مصوب کرد تاباقی مانده سهام 9 شرکت را در بورس عرضه کنیم. اکنون نیز حدود 20 درصد سهام برخی بیمه ها و بانک ها باقی مانده است که احتمالادولت امسال مجوز واگذاری خرد یا بلوکی آن را می دهد و بودجه 40 هزار میلیارد تومانی ما از فروش سهام از این محل تامین خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: شیب فعالیت های سازمان خصوصی سازی و واگذاری سهام شرکت ها در سال 93 تندتر خواهد شد زیرا این سازمان قصد دارد برای انجام وظایف قانونی خود در سال جاری خیز بردارد.

با افت شاخص بورس خصوصی سازی تعطیل نمی شود

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به افت شاخص بورس و اوراق بهادار، گفت: با روند شاخص بورس و افت آن فعالیت های خصوصی سازی تعطیل نمی شود.

پوری حسینی تصریح کرد: از آنجا که فعالیت های سازمان خصوصی سازی یکطرفه است، فقط می توانیم سهام را به فروش برسانیم و این امر قدرت مانور را از ما گرفته، اما چنین حکمی نیز وجود ندارد که در صورت منفی بودن شاخص بورس سهام عرضه نکنیم. وی تاکید کرد: شاید این سازمان در مقاطع کوتاه زمانی وضع بورس را در نظر گیرد، اما از آنجا که این مجموعه وظیفه سنگینی برای واگذاری سهام شرکت ها دارد، فعالیت های خود را ادامه خواهد داد.