آرشیو چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۹۳۷
اقتصاد
۵

سهام خودرویی ها در صدر

در نتیجه داد و ستدهای دیروز گروه خودرو در میان 39 صنعت حاضر در بورس تهران، با معامله بیش از 154 میلیون برگه سهم به ارزش 312 میلیارد ریال در صدر ایستاد. پس از آن گروه شیمیایی ها و فرآورده های نفتی در رده های دوم و سوم بهترین صنایع بازار قرار گرفتند.

در معاملات روز سه شنبه بیش از 543 میلیون برگه سهم و حق تقدم در بازار دست به دست شد که ارزش این مبادلات بیش از 177 هزار میلیارد تومان بود. شاخص کل دیروز 125 واحد نزولی شد و در عدد 73 هزار و 847 به کار خود پایان داد. نمادهای پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه، ملی مس و چادرملو بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر ثبت کردند. این در حالی بود که نمادهای مخابرات، بانک پاسارگاد و تاپیکو با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص، مانع افت بیشتر این متغیر شد. دیروز شاخص صنعت نیز 171 واحد نزولی شد و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 47 و 482 واحد افت کردند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، سیمان بهبهان، فولاد امیر کبیر کاشان، سیمان غرب، لیزینگ صنعت و معدن، سرمایه گذاری شاهد و سیمان کارون بود. این در حالی بود که نمادهای قند نیشابور، قند قزوین، تولید محور خودرو، رینگ سازی مشهد، سیمان خاش، صنایع شیمیایی فارس و سیمان هگمتان با بیشترین افت قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین سرمایه گذاران دیروز طولانی ترین صف های خرید را برای نمادهای روز دارو، پاکشو، داروسازی زهراوی، بین المللی توسعه ساختمان، سیمان فارس، سرمایه گذاری شاهد و نساجی بروجرد تشکیل دادند. این در حالی بود که سنگین ترین صف های فروش متعلق به نمادهای نفت پارس، نیرو ترانس، سرمایه گذاری آتیه دماوند، صنایع شیمیایی ایران، افست، معادن بافق و سیمان قائن بود.

در بازار دیروز ایران خودرو با معامله 53 میلیون سهم، بانک صادرات با معامله 43 میلیون سهم و حق تقدم ایران خودرو با معامله 38 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را داشتند.

این در حالی بود که بیشترین ارزش معاملات متعلق به نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پاکشو، ایران خودرو بود. پالایش نفت بندرعباس دیروز 194 میلیارد ریال سهم معامله کرد. پاکشو نیز معامله 161 میلیارد ریال و ایران خودرو معامله 120 میلیارد ریال سهم را تجربه کردند.