آرشیو چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۹۳۷
جامعه
۱۳

دکه خبر

شهیندخت مولاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما گزارش آماری وضعیت اشتغال زنان را در هفته زن ارائه می دهیم: البته این گزارش جمع بندی آمارهای موجود است. شهیندخت مولاوردی با اعلام این خبر اظهار کرد: اشتغال زنان وضعیت مناسبی ندارد، چرا که حدود 12 درصد زنان ایرانی، شاغل هستند و این آمار در خوشبینانه ترین حالت 14 درصد است. از سوی دیگر3 درصد نمایندگان مجلس را زنان تشکیل می دهند و 1/12درصد زنان، سرپرست خانوار هستند که 82 درصد آنان بیکارند. وی با اشاره به اینکه ما هم به سمت زنانه شدن سرپرستی خانوار، سالمندی زنان و هم زنانه شدن فقر پیش می رویم و دنیا در حال تجربه زنانه شدن فقر است.

معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره مصوبه آلودگی هوا گفت: مصوبه راهکارها و برنامه اجرایی مربوط به آلودگی هوا اتفاق خوبی است که در دولت یازدهم رخ داده است زیرا آلودگی هوا یکی از مهم ترین معضلات زیست محیطی کشور است. ابتکار ادامه داد: هر انسان روزانه 16 کیلو هوا تنفس می کند این در حالی است که فقط یک کیلو غذا می خورد بنابراین اهمیت و نقش هوا در زندگی، سلامت افراد و کیفیت جوامع بسیار موثر است. وی گفت: سازمان بهداشت جهانی و مجامع بین المللی بحث آلودگی هوا را از مباحث بسیار حایز اهمیت برای پویایی، نشاط و سلامت جوامع تلقی کرده است.

محمود جباروند، رییس بیمارستان فارابی گفت: در هفته اخیر حدود چهار میلیارد از مجموع 15 میلیارد بدهی بیمه ها به بیمارستان پرداخت شده و 10 میلیارد دیگر باید پرداخت شود. جباروند خاطرنشان کرد: با توجه به جو روانی حاکم قیمت تجهیزات پزشکی پایین آمده و سهم بیماران از پرداخت هزینه ها کمتر شده است، ان شاءالله ظرف دو ماه آینده قیمت تجهیزات مصرفی کاهش چشمگیری خواهد داشت و حدود 50 درصد قیمت ها کاهش خواهد یافت.