آرشیو چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۲۹۳۷
صفحه آخر
۱۶
تاریکخانه

بگاز بگاز که داری خوب می گازی

شهرام شهیدی

وزیر نفت اعلام کرد 9 میلیارد متر مکعب گاز در ایران گم شد. با این حساب هر ایرانی حدودا یکصد و سی متر مکعب گاز مفقودی دارد. وزیر نفت همچنین گفته یکی از اولویت های صنعت گاز اجرای طرح های ذخیره سازی زیرزمینی است.

پرسش 1: وقتی با طرح رو زمینی 9 میلیارد متر مکعب گاز گم بشود حساب کنید با طرح زیرزمینی چه مقدار گاز گم خواهد شد؟

پرسش 2: دست ما که عمرا به این گاز نمی رسد. می شود ما بی خیال این گاز شویم شما هم یارانه ما را قطع نکنید؟

پرسش 3: چرا در این مقطع حساس کنونی وزیر نفت داریم، وزیر گاز نداریم؟

پرسش 4: به نظر شما این گاز الان کجاست؟

1- در پدال گاز خودروی جوانان شمال شهری در کلانشهرهاست که هی خیابان های پاتوق را بالاپایین بروند و با دور دور کردن به جابه جایی مسافران مانده در زیر باران های بهاری کمک و با انجام امر خیریه «تاکسی مرسی» به افزایش نرخ امور خیریه یاری برسانند. این جوانان غیور همچنین به طور داوطلبانه به اجرای قانون ممنوعیت تردد خودروهای تک سرنشین کمک کرده اند.

2- در معده ایرانیان. همان طور که می دانید سرانه مصرف نوشابه های گازدار در ایران بسیار بالاست و این گاز باید از یک جایی تامین شود دیگر. لذا نفخ حاصل از نوشیدن این همه نوشابه گازدار محصول نهایی گم شدن این 9 میلیارد مترمکعب گاز است و مشخص است که مسوولان به جای بردن نفت سر سفره مردم یکراست گاز را فرستاده اند در معده شهروندان.

3- در دندان برخی بدهکاران و مفسدان اقتصادی جاسازی شده تا برای گاز زدن تتمه پول نفت مشکل دندانی پیدا نکنند.

4- در برخی روزنامه های اصولگرا که عجیب تخته گاز می روند و موتور نمی سوزانند!

بحث مطبوعات شد یادم افتاد موزه مطبوعات تعطیل شد. چرا؟ چون مسوولان موزه دیدند معمولااجناس عتیقه را می گذارند تو موزه اما در مورد مطبوعات آنها متوجه شدند که برخی از نشریات عتیقه هنوز منتشر می شوند و نمی شود گذاشتشان در موزه. نیازی به توضیح نیست و همه دوستان تاریکخانه یی حتما می دانند کدام نشریات با چه جهت گیری هایی عتیقه محسوب می شوند و نیاز به حضور کارشناس امر عتیقه نیست.

در پایان، عکس تعدادی از متهمان احتمالی پرونده مفقود شدن 9 میلیارد متر مکعب گاز به همراه مدرک جرم شان همین جا منتشر می شود که نگویید تاریکخانه یی ها چیزی سرشان نمی شود.