آرشیو پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳، شماره ۱۹۹۳
سیاست
۶

پنج قاره

جلسه زنگنه با قرارگاه خاتم الانبیا

فارس: محمدرضا رضایی کوچی، نماینده مردم جهرم گفت: بنا شد تا هفته آینده جلسه ای در دفتر کاری وزیر نفت و با حضور مسوولانی از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برگزار و در این جلسه در مورد راهکارهای اجرایی شدن پروژه ها تصمیم گیری شود.

مرگ بر انگلیس در صحن مجلس

شرق: محمد جوکار، نماینده یزد که به تازگی نامش در فهرست تحریم های انگلستان قرار گرفته، خواستار تحریم مقام های انگلیسی از سوی جمهوری اسلامی شد.باهنر رییس جلسه علنی مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت: با اشاره به اینکه رسیدگی به جنایات دولت انگلستان مدت زمان زیادی وقت خواهد برد و باید حتما این کار انجام شود، به طور حتم قرارگرفتن اسم شما و آقای سوری از جمله افتخارات شما محسوب خواهد شد. پس از بیان این سخنان فریاد «مرگ بر انگلیس» در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طنین انداز شد.

شکایت کریمی قدوسی از شورایعالی امنیت ملی

خانه ملت: محمدعلی پورمختار، رییس کمیسیون اصل90 مجلس با بیان اینکه شکایت کریمی قدوسی از شورایعالی امنیت ملی هفته آینده به صورت ویژه بررسی می شود، گفت: این شکایت برای بررسی بیشتر به کمیته مربوطه ارجاع شد. به گفته جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، پس از نطق سه دقیقه ای که اسفند سال گذشته در صحن علنی نهاد قانونگذاری داشت، شورایعالی امنیت ملی از او شکایت کرده است.

استرداد مجرمان میان ایران وعراق پرونده منافقان را مختومه می کند

خانه ملت: محمدصالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: اجرای تفاهم نامه استرداد مجرمان میان ایران و عراق پرونده منافقان را مختومه می کند. اگر غربی ها اجازه می دادند بسیاری از افراد آماده فرار و جداشدن از گروهک تروریستی منافقان بودند اما شرایطی که در اردوگاه اشرف حاکم بود اجازه خروج آنها را نمی داد.

کشف تخلفات بانک ها از سوی سازمان بازرسی

خانه ملت: نمایندگان موافق طرح دایمی شدن اصلاحات قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور بر پیشگیری وقوع تخلفات اداری از سوی سازمان بازرسی کل کشور در پنج سال گذشته تاکید کردند.

در همین زمینه «حمیدرضا عزیزی فارسانی»، نماینده مجلس به کشف سازمان بازرسی کل کشور از تخلفات بانک های آریا و پاسارگاد خواستار رای نمایندگان به این طرح شد.