آرشیو سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۵۶۲۷
اجتماعی
۴

آموزش

استفاده از زبان و لباس قومی در مدارس منع ندارد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان می توانند در فعالیت های فوق برنامه از زبان و لباس قومی خود استفاده کنند.

حمیدرضا کفاش اظهار داشت: زبان فارسی هویت ملی است و در این راستا از آموزش زبان و ادبیات مختلف قومی استقبال می کنیم. وی با اشاره به زبان های بومی درحوزه فعالیت های پرورشی تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش بر این نکته تاکید دارد که در برنامه های فوق برنامه و فعالیت های جنبی نه تنها نباید مانع آموزش زبان و ادبیات مختلف قومی شد که باید از آن استقبال کرد.

آغاز انتخاب رشته آزمون دکترا از فردا

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز آزمون نیمه متمرکز دکترای سال 93 از چهارشنبه، سوم اردیبهشت ماه خبر داد.

دکتر ابراهیم خدایی با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون دکترای سال 93 گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی شده اند، باید از فردا، سوم اردیبهشت تا شنبه ششم اردیبهشت برای ثبت حداکثر 50 کد رشته محل در سایت این سازمان اقدام کنند. خدایی با بیان این که کلید نهایی و پاسخنامه داوطلبان این آزمون از امروز در سایت سازمان سنجش منتشر می شود گفت: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی در نیمه اول شهریورماه 1393 اعلام خواهد شد.

افزایش تقاضای تحصیل خارجی ها درایران

مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان از افزایش تقاضای دانشجویان غیر ایرانی به صورت بورس و آزاد برای تحصیل در دانشگاه های داخل کشور خبر داد و گفت: بیش از 500 مجوز جذب برای دانشجویان غیر ایرانی به صورت آزاد صادر شده است. به گزارش مهر دکتر «صمد حاج جباری» افزود: براساس پرونده و آمارهای موجود در اداره کل دانشجویان غیر ایرانی در دو سال گذشته جذب این دانشجویان به صورت بورس 100 در صد افزایش یافته است.