آرشیو شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۵۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

خسارات سنگین باران و تگرگ در خراسان شمالی و سمنان

بارش باران و تگرگ و در پی آن سیلاب شدید موجب بروز خسارت در استان های خراسان شمالی و سمنان شد.

به گزارش ایرنا از بجنورد مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اعلام کرد: بر اثر بارندگی شدید راه ارتباطی 60 روستای این استان بسته شد.

محمد مشتری افزود: با توقف بارندگی و فروکش کردن سیلاب از صبح پنجشنبه راهداران عملیات بازگشایی این مسیرها و ترمیم نقاط تخریب شده را آغاز کردند.وی با بیان اینکه نیمی از روستاهای مزبور مربوط به شهرستان مرزی و محروم راز و جرگلان هستند، خواستار تخصیص اعتبار لازم برای سامان دهی این محورها شد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان نیز از جاری شدن سیل و بروز خساراتی در دو منطقه کلاته رودبار در شهرستان دامغان و حق الخواجه کالپوش در شهرستان میامی این استان خبر داد.

احمد طاهری روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: بارندگی رگباری موجب بروز سیل در دو روز گذشته در این دو منطقه شد که خساراتی به بخش های مختلف وارد کرد.وی با اشاره به خسارات ناشی از آبگرفتگی اظهار کرد: این خسارات به بخش های مسکونی، کشاورزی، تاسیسات زیربنایی و... وارد شد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: کارشناسان در حال برآورد حجم خسارت ناشی از سیلاب در این مناطق هستند.

براساس همین گزارش سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی روز پنجشنبه گفت: براساس گزارش مسئولان اسفراین، بارش تگرگ در اوایل چهارشنبه شب به محصولات سردرختی برخی از نقاط این شهرستان خسارت وارد کرده است.

محسن لعل قادری افزود: هنوز گزارشی از میزان خسارات مالی ناشی از این حادثه نرسیده و کارشناسان کشاورزی سرگرم بررسی منطقه برای برآورد میزان این خسارات هستند.